bygga eget plan, hjälp med elektroniken.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dannyf
    • okt 2016
    • 23

    #61
    dåligt med begagnat Spektrum DX6i just nu iaf.

    kan detta vara något tro?
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html

    Kommentar

    • dannyf
      • okt 2016
      • 23

      #62
      hmm det här med laddare igen, behöver hjälp.
      fick tips på denna laddare här, men såg nu att den inte har någon kabel för ström in, utan man måste köpa det utöver. och har ingen större lust att betala 440kr + en 10-18v dc transformator.
      http://www.banggood.com/Charsoon-Ant...l?rmmds=search

      funkar möjligen denna till ett 2200mah 3s lipo?
      http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html

      alternativt om ni har något annat tips? laddtiden spelar ingen roll.

      Kommentar

      • KristofferR

        • okt 2010
        • 481

        #63
        Jag har byggt lite cellplast med "PU-lim" sånt där som expanderar. Silikon har jag aldrig hört om.

        Lägger ännu en röst på UHU Por och Zacki - de är det enda jag använder sedan jag upptäckte dem. Även till annat än RC!
        Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

        Kommentar

        • McRegor
          • maj 2006
          • 7942

          #64
          Bättre att köpa den du tänkt köpa och istället skaffa ett mindre/billigare nätaggregat än att lägga pengarna på en sämre laddare och med bara 50W laddkapacitet. Har du inget 12V nätagg som klarar typ 5 A ?
          Roger

          Kommentar

          • dannyf
            • okt 2016
            • 23

            #65
            nej har tyvärr inget nätagg hemma, men vad blir skillnaden om jag köper det billigare med 50w jämfört med den bättre laddaren? enbart längre laddtid eller även sämre kräm i batteriet?

            Kommentar

            • dannyf
              • okt 2016
              • 23

              #66
              kom på att jag har ett nätagg liggande till terrariet som jag inte använder. denna bör väl funka tro? https://www.aliexpress.com/store/pro...016947546.html

              men är fortfarande intresserad av min fråga i tidigare inlägget

              Kommentar

              • freddan_6
                • aug 2006
                • 2655

                #67
                Svaret står till och med i denna tråd högre upp

                Kommentar

                • dannyf
                  • okt 2016
                  • 23

                  #68
                  se där ja tack freddan.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...