Ny på EDF, HJÄLP!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke1963
    • dec 2007
    • 2709

To successfully use Phoenix, you will need the following:
    • IBM-compatible PC computer with 1.0 Ghz Pentium 3/4 or AMD Athlon/64 compatible processor
    ......
    • E-sky ETB41 2.4 ghz (no adaptor required)
    • Other E-sky ("Mini-DIN adaptor" required)
    .........
    • Art-tech 100B (no adaptor required)
    • Art-tech 100C ("Art-tech 100C adaptor" required)

Please note that the following transmitters are not supported:
    • USB controller devices and joysticks
    • Spektrum DX7 "SE" version (This radio has no training output for R/C simulators)
    • Hobbyzone transmitters and any transmitter included with ParkZone or E-Flite Ultra Micro products
    • All Walkera except 2401, 2601, 2402, 2602 and 2801 (see above)
    • Any other transmitter without a compatible training port
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• addde
      • apr 2011
      • 151

Tack men själva grejen är ju att jag har ju ingen såndär kabel som man får med när man köper Phoenix för den är borta :/ behövs den i alla lägen eller ? Eller kan man köpa en ny sån eller behövs det någon annan kabel ?

Kommentar

• Mr J
        • maj 2006
        • 4130

Phoenix kopieringsskydd är inbyggt i kabeln, så utan den fungerar det inte.
        /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• addde
          • apr 2011
          • 151

Nehe okej tack för svaret... Men jag funderar på att köpa en simulator nu och sen vänta till jul osv med att köpa en edf jet eftersom jag faktiskt inte har någon erfarenhet av just jet så då kan jag nog spara många kronor med att köpa en simulator... Men om jag nu kör på den idén vilken simulator ska man då ha ? Jag vet att de flesta tycker att Phoenix och realflight är de bästa men nu har jag ju ingen radio och sånt så vilken är bäst att välja då tycker ni ?

Kommentar

• addde
            • apr 2011
            • 151

Tacksam för svar !! mvh Addde

Kommentar

• Blomster
              • okt 2010
              • 217

Ursprungligen postat av addde
              Tack men själva grejen är ju att jag har ju ingen såndär kabel som man får med när man köper Phoenix för den är borta :/ behövs den i alla lägen eller ? Eller kan man köpa en ny sån eller behövs det någon annan kabel ?
              Njae !?
              Har haft Phoenix i några år nu men tröttnade snart på det pga glapp i min trainerport. Såg nyligen att det fanns en "Wireless 9 in1 Simulator Adapter" och beställde den, ville kunna sitta i soffan med radion o köra på plasman o det funkar klockrent med bara en usb kabel från datorn direkt till adaptern/mottagaren utan phoenix kabel. Uppdaterade PhoenixRc till V4.0K och kör nu med min simpla radio HK-T6A varje dag, bästa köpet på mycket länge

Klicka på bilden för större version

Namn: c.jpg
Visningar: 1
Storlek: 161,9 KB
ID: 491215Klicka på bilden för större version

Namn: d.jpg
Storlek: 148,3 KB
ID: 491216
              Bifogade filer

Kommentar

• addde
                • apr 2011
                • 151

Åhh Gud skulle ju vara undrbart bra !!! Snälla skulle du kunna säga vart du beställde kabeln ifrån och vad den kostade ? Fanns den i Sverige eller var det utomlands ? mvh Addde

Kommentar

• Blomster
                  • okt 2010
                  • 217

Som många andra saker jag köpt dök den upp på HK men tyvärr slut just nu.

Kommentar

• addde
                    • apr 2011
                    • 151

Jaha okej tack för tipset !!

Kommentar

• addde
                      • apr 2011
                      • 151

Tjena igen !!! Idag har jag varit och kollat lite på olika modeller och nu snurrar det totalt i huvudet på mig !! Var hos en affär med utförsäljning och fick lite alternativ... Blandannat en sån här : http://www.mamut.net/controls/shop/s...ab_ab&pid=5705 en sån får jag köpa för 895kr.... Är det värt det eller är det bara skit ? Han hade även många modeller utan radio som han ville sälja billigt men jag har ju ingen radio men har Börjat fundera på hur bra en såndär turnigy 9x från hobbyking är ? Är det någon som har en sån ? Verkar ju även som att det ska komma en ny sån modell med dsm2 funkar den med spektrums BNF då ? Eller man kanske Inte bara ska stirra sig blind på BNF modellerna ? Hur svårt är det egentligen om man köper en pnp/pnf modell är det mycket bygga med sånna alltså koppla elektronik och sånt ? Tacksam för svar för jag har aldrig kopplat elektronik från grunden på ett flygplan så är väldigt glad för hjälpen jag fått hittills och om någon kan hjälpa lite till mvh addde

Kommentar

• addde
                        • apr 2011
                        • 151

Jag vet att radion i rtf paketet som jag länkade är 35 MHz och inget att växa vidare i men det planet kanske är bra att börja med ? Alltså känna på hur det är med jet flyg och sen kan jag köpa riktig radio och plan senare till våren... Eller är det i länken dåligt så att det är bättre att satsa på bra direkt ?

Kommentar

• henke2
                          • mar 2011
                          • 3188

Din grundfråga var ju kring en Panther med 64mm fläkt. Det är ett riktigt flygplan som fungerar riktigt bra, så varför sväva iväg på annat sämmre? :-)

Du får klura ut vad BNF, PNF samt PNP står för och sedan fungera om det är svårt eller enkelt att bygga ihop. Jag tycker det är utmärkt med forum där man kan fråga, men man måste ju ha lite driv framåt själv för att ta reda på saker, annars kommer man ingen vart tyvärr.

Superhero

Kommentar

• addde
                            • apr 2011
                            • 151

Jag svänger iväg från panthern för att det blir lite för dyrt... Och jag vet att BNF står för bind n fly och att PNF står för plug n fly och PNP står för plug n play men själva grejen är att det brukar ju stå typ nästan klar du behöver endast din egen sändare mottagare och ack men förutom det så ingår ju oftast allting, är det svårt att koppla resten eller sitter det redan förmonterat och klart i flygplanet ? Mvh addde

Kommentar

• rf4

• okt 2009
                              • 30

Byggde ihop en Jas för att testa edf och canardvinge http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1067585
                              Egentligen avsedd för propeller men en 64mm edf fick plats. Flyger bättre än väntat och landar utstallad, bara att kasta och buklanda.
                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0921.jpg
Visningar: 3
Storlek: 193,5 KB
ID: 491262Klicka på bilden för större version

Namn: aeo5250kv64300xledf01.jpg
Storlek: 55,5 KB
ID: 491263

Kommentar

• addde
                                • apr 2011
                                • 151

Sjuukt snyggt bygge !!! Vad har du för radio till den ? men som jag fortfarande undrar är om turnigy 9x är en bra sändare ? Den är ju inte så dyr på HK men verkar ändå bra !! Fast dessutom så måste man ju beställa den från USA eftersom den inte finns i Europa lagret :/ och i den där affären med utförsäljning får jag även köpa en arttech geebee 3D för 900kr den kostar ju 1995kr om man köper i vanlig affär men den är ju inte edf :/ men den där arttech viper den har jag kollat lite mer på olika videos och sånt så den kanske är ett bra alternativ som första edf och testa på lite eftersom den inte är så dyr så gör det ju inte så mycket om man kraschar.... Tacksam för svar mvh addde

Kommentar

Arbetssätt...