Ny på EDF, HJÄLP!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken1

• maj 2008
    • 607

Stämmer bra Henke, har haft två Twister.. och ja de flyger på marginalen i synnerhet på 3s setup och originalrovan.
    Men däremot är dem relativt lättflugna och passar fint som första edf, annars så är UMX Mig15 ganska bra kandidat till första fläktkärra..men den kanske är lite för liten.

Kommentar

• addde
      • apr 2011
      • 151

Vad menar ni med att hobbyking är kända för andrasorteringar ?

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Ursprungligen postat av addde
        Vad menar ni med att hobbyking är kända för andrasorteringar ?
        Ibland får man jättebra saker och ibland kass. "transportskador" är vanligt, sen vågar inte jag säga om skadan uppkom innan transporten. Ibland undrar man... Saker fattas i lådorna och prylarna man köper fungerar inte alltid. Jag köpte en klase ackar till mina parkflyers där vissa fungerar än medans andra var kass redan från början och andra gav upp i förtid. bla små 180mAh samt 850mAh ackar som efter 3mån på hyllan är tomma(=kass). Att jämföra med en Thunder power som legat sedan 2003 utan att laddas ur. Nanotech är kanonbra när de väl fungerar, men det gör dem bara ibland.

Min 64mm EDF kärra går rakt upp medans kompisens knappt höll sig uppe, samma flygplan, samma låda men mitt från HAB i Sverige och det andra från Hobbyking.

Så kort sammanfattat andrasorteringar de säljer på gott och ont, billigt är det iaf. Lite Biltema över det.
        Superhero

Kommentar

• addde
          • apr 2011
          • 151

Jaha tack då vet jag !!

Kommentar

Arbetssätt...