jippi, Delningsplanet lossnade iaf ifrån formen som det skulle så nu håller jag på med att vaxa några lager sedan blir det pva och imorgon blir det slabbning med glasfiber igen.
the whining bug.
Kollaps
X
-
-
AHH, skit katastrof!
Hihi, Forman lossnade perfekt ifrån pluggen [:-11]
Nu har jag bara ett problem och det är att all epoxy tog slut! ca 16kg epoxy har gått ner i pluggen och formarna. Så nu är paniken på topp och jag har fått beställa ytterligare 14kg epoxy som ska vara till själva fordonet. Jag ber en stilla bön över att den tyska posten för en gång skull kan vara lite snabb. Men jag har massor att göra innan jag måste gjuta det sista.glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
Sv: the whining bug.
Kul projekt! Men du, skit i jettarna. Kör vattenraketsmodellen istället!
Kommentar
-
åh helvete där gick det undan.
Jag har iaf lyckats hitta en passand bakdämpare. Valet föll på denna.
http://www.pinkbike.com/product/manitou/Swinger-Air-x4/
Kommer att bli toppen. mjuk och fin åktur nu.glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
Lite småpillande har pågått under veckan men idag gjordes ett stort steg.
1: formarna är vaxade och det är pva på dem så imorgon kommer vi att gjuta fordonet och på måndag kommer vi att bryta loss det ifrån formen.
2: Den första riktiga delen ligger i vakuum press. Det är ett främre skott som den främre upphängningen kommer att sitta i.
ÅÅÅ, det är spännande nu!glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
aah jisses vilka dagar det har varit. Jag är yr just nu
På grund av lite klantighet så gick 4kg och 5m kolfiber åt helvete och vi blev tvungna att börja om med vaxning och pva efter att vi tvättat formarna. Ja ibland blir man lite ledsen. Men vi har trått på och och jag har inte sovit mer än 4 timmar de senaste 2 dygnen.
Formarna är nu ihop skruvade och glasfiber remsor ligger runt skarven
Haha vi skulle väll filmat detta då vi hade en 3m lång pinne med en borste i ändan. De enda hålen som finns är ju i utblåsen
Imorgon sliter vi isär den så bilder kommer då.
Jag har haft både stimpy och viggen till hjälp så utan dem skulle jag aldrig klara detta.
En halva tog 6 timmar att lägga upp i konstant arbete med endast 5min godispaus
glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
Mja resultatet blev väll helt ok. Men jag hade mina funderingar om hur mycket luft det skulle bli i ytan. Det blev en del vilket inte är speciellt konstigt då vi inte fick vakuum på förrän ca 6 timmar efter det första lagret så det var ju mer eller mindre helt härdat.
Jag skulle ha valt den tyngsta väven så att uppläggningen skulle gått fortare men man lär ju sig dock en dyr läxa det här
Men nu ska jag avslöja en sak.
Detta är den första gången jag tillverkar en plugg, det är första formen och första gången jag använder kolfiber samt första gången jag vakuum suger något. Det enda jag har gjort innan i glasfiber är min 90mm edf squad och det är ju en flygande plugg så att säga.
Haha, jag ÄLSKAR att ta mig vatten över huvudet och visst är det branta inlärningskurvor men jag gör det ingen annan 22åring har gjort innan och det är jag jäkligt stolt över att jag sedan har två vänner som jag inte kan tacka nog som hjälper mig med allt det hårda arbetet är verkligen en bonus.
Men nu till bilderna av hur det blev!

Och en utan "huven" på. Här kan ni även se den gula p250 cellplasten som jag har gjutit in för att få en ökas styrka. Jag blev verkligen förvånad över hur starkt det blir genom att bara lägga i 8mm cellplast

Tack till er som har läst min tråd. Nu ska alla skotten in sedan följer jetmotorerna,tankarna, bak- och framvagn, el samt mina canardvingar.
Sen jävlar ska vi köra, mja ok bromsen ska väll på också
glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
Detta faller mer och mer under kategorin Kickass!
Ett bygge som verkligen är udda och kul se växa fram, extra kul med alla vatten över huvudet lärdomar som du bara löser.
Och kudos till polarna
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Du är min idol, detta projekt är bara så koolt.
Hoppas allt går bra nu och du kör skiten ur alla.
Men broms! Är du chicken? Finns det inga snödriver du kan blåsa in i? Eller varför inte reversera motorerna!
Den karossen är väl byggd som en säker F1 bil.
Balsa regnDS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Jag är tyvärr inte insatt i begreppet "Speed-weekend"! Vart någonstans sker det? Och när? Följer projektet noga!
Har för mig, att ha läst om ett årligt evenement, där någon har försökt att slå hastighetsrekord med bl.a. propellerdrivna Sparkstöttingar etc.... på isen, på sjön Runn i Falun????:stupido2:
/PeteAn Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar

Kommentar