the whining bug.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel L
    • nov 2006
    • 1250

tjenare i stugorna.
    Näää, jag har inte hamnat på psykavdelningen. Inte än iaf
    Denna veckan har gått åt till en massa fundering och testande. Jag försökte få till luftintagen så att jag kunde använda två vanliga 5L bensindunkar som tank men se det gick inte hur jag än krånglade till inloppet. Sedan var det ju det här med hur intagen ska se ut och det var verkligen inte lätt då den ville se ut som mussepigg hela tiden.
    Valet föll då på NACA intag men då innebar det antingen en massa 90 graders böjar på luftkanalerna eller göra en egen tank. Så egen tank får det bli, lite mer arbete men mycket bättre.

Annars så har jag bara lyckats att montera bakaxeln och framvagns upphängningen. Sedan blev det till att göra pluggar och gjuta dukterna.
    Dagens arbete bestod i att skära hål i kroppen och se om mina dukter kanske kunde passa och lite mallar till tanken.

glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
    Daniel L

Kommentar

• Daniel L
      • nov 2006
      • 1250

tanken färdig

MVH
      Daniel L

Kommentar

• Daniel L
        • nov 2006
        • 1250

EEEEELLLL! behövs det sägas så mycket mer imorgon blir det prov start och vindruta.

MVH
        Daniel L

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

sjukt häftigt projekt hoppa spåa tt få se film på den in action snart

MVH / Kajaken
          __________________________________________________ ___________________
          FPV och multirotor
          RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
          Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Daniel L
            • nov 2006
            • 1250

hopp det blev ingen test start idag hann bara med en torr start då det blev så sent att grannarna hade avlivat oss om vi hade startat.
            Sedan har allt vad fenor och vingar fått prioriteras bort då det helt enkelt inte finns tid till det.

Men nu står den iaf på egna fötter.

MVH
            Daniel L

Kommentar

• PÖ
              • maj 2007
              • 499

Grym! Har ni räknat på nån drömhastighet eller blir det en total överraskning i Orsa?

Kommentar

• Daniel L
                • nov 2006
                • 1250

Gör den inte över 100km/h så går jag och gräver ner mig!

MVH
                Daniel L

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Ursprungligen postat av Daniel L
                  Gör den inte över 100km/h så går jag och gräver ner mig!
                  En MTB med en trött 7kg motor gör 45km/h så att kolfiberdildon gör 100blås med dig som väger hälften av mig och med 5ggr dragkraften är väl inte orimligt rent effektmässigt iaf :-)

Frågan är hur stabil den är att köra, man blir ju helt utan gyroverkan som man har hjälp av på hjulförsedda farkoster. Kanske en fena bak ändå är en bra idé för att minska risken för mortibus.
                  Superhero

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Är det is eller snö som ni skall köra på?

Jag hade i allafall satt ett sk. sidoroder på den, iallafall ett fast sådant som styr upp farkosten när hastigheten blir högre.
                    DS-24 operatör.
                    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Daniel L
                      • nov 2006
                      • 1250

Jupp fena och vingar ska monteras på den.

ah skit också. Det blir inget Speedweekend för oss detta året. Först och främst kändes det inge bra att komma upp till orsa med ett halvfärdigt projekt.
                      Sedan till det problemet som satte stop för att åka.
                      Ni vet ju att jag fick göra en egen tank vilket i sig inte var några som helst problem. Men i brist på annat så använde jag 10mm skivor av xps250(orange frigolit) för att skapa pluggen till tanken. Allt bra så långt, jag hälde i bensin för att lösa upp allt men det var lättare sagt än gjort. Efter ett antal ur sköljningar med bensin och vatten såg tanken ren ut.
                      Nja, där hade jag tyvärr fel. Stress kan vara en bidragande faktor.
                      Underloppet av några dagar så hade en smet av värmelim och frigolit samlat sig i botten av tanken och förstört både slangarna och filtklunkarna. Det fiber akttiga slemmet letade sig vidare i slangarna och det nådde nästan pumparna innan vi slutade.
                      Så efter att ha krånglat med detta och försökt få fram nya slangar då de verkade som de reagerade med slemmet och lite mer el krångel så sprang tiden ifrån mig.
                      Jag tog då beslutet att skita i detta årets speedweekend för att komma igen med buller och bong till nästa år istället. Då med ett testat och 100% färdigt fordon. Det är ju inte så roligt att stå i TV och förklara hur allt egentligen skulle vara.

Vem vet det är ju snart sommar och hjul istället för skenor är ju inte så svårt att ordna
                      Om jag frågar riktigt snällt kanske jag kan komma förbi något stor RC träff och dra en repa :1dontknow:

MVH
                      Daniel L

Kommentar

• Daniel L
                        • nov 2006
                        • 1250

PS: Jag är ändå riktigt stolt över vad jag har klarat av på bara 2 månader och visst är det lite surt att snubbla på målsnöret men att vända detta projektet ryggen nu är inte ett alternativ. Så lätt blir ni inte av med mig

MVH
                        Daniel L

Kommentar

• kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

Sånt är livet ibland. All heder till bygget iallafall. Bra kämpat. Se det såhär, nästa speedweek kommer du sjukt taggad och riktigt förbered i och med den nyvunna tiden i och med flytten till nästa år.
                          __________________________________________________ ___________________
                          FPV och multirotor
                          RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
                          Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Peterps
                            • nov 2012
                            • 135

Trist,,,men kul å följa tråden ser fram emot första filmen, nu kanske du sätter vingar på den

//Peter

Sent from my iPad using Tapatalk

Kommentar

• henke2
                              • mar 2011
                              • 3188

Men än är det ju is, så gör en ny tank och provkör nästa helg på hemmaplan.
                              Superhero

Kommentar

• Fluf
                                • jul 2012
                                • 1580

Hoppas du fortsätter med byggloggen här, med lite updates då och då. Det är ett helt galet kul bygge som har lämnat mig och många andra mäkta imponerade
                                Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                                Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                                Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                                Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                                Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

Arbetssätt...