Taft Hobby Viperjet EPO, 90mm EDF/Mikroturbin
Kollaps
X
-
Fick min viper idag Henke,men står inget i manualen om roderutslag....hur tycker du jag ska börja för att få en lugn kärra!hur mycket expo bör man lägga in?är den känslig på rodren?
LennartFlyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i dennaKommentar
-
Tack!!Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i dennaKommentar
-
Tack,ungefär dessa utslag flög jag med.vart mäkta ympad över att landa den med 90 tradig klaff,snällare än en trainer banne mej i landningen! Dock så kör jag med 60 i expo på höjd och skev,tycker det känns bra,men det är väl en vanesakFlyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
-
Tyngdpunkt Taft Viper
Hej!
Var har ni TP? På tyska och amerikanska forum antyds det att i bruksanvisningen angivet TP (100 mm från framkant vid delning mellan kropp och vinge) är för långt fram (problem vid "grässtart" samt svårt att få till flare vid landning). Det är inte heller angivet i bruksanvisningen om det angivna TP:t gäller vid ställ ute eller inne...
Bästa sensommarhälsningar,
RobertKommentar
-
Står 100 mm i min, jag kör på det.och det känns mycket bra i landning.Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
-
Kommentar
-
Hmm,jag mätte med ställen inne. Och då ligger lipoaccen längst in mot kretskortet....Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
-
Ackar är lite klurigt, en 6S 5000mAh acke kan till detta flygplanet väga allt mellan 500 och 900 gram beroende på vilket märke det är. Väljer man den största rekommenderade och en med massa "C" så blir det tungt i nosen.SuperheroKommentar
-
Placering ackpack
För at få tyngdpunkten rätt fick jag flytta acken bakåt så mycket att jag var tvungen att göra en ackbrygga över MUB-kortet (vill ha det kvar så jag enkelt kan ta av vingarna, jag gör ev. om till bättre lösning senare). Försökte först att flytta kortet till höger mot/på insidan men ett par servokontakter sticker ut för långt från kortet och kommer då i kontakt med acken... Nu är TP 105 - 108 mm mätt från framkant vid delning vinge - kropp och ställ utfällt.
Mätte dragkraft och blev lite besviken, endast 2,25 kg. Kanske beroende på att ackarna inte är inkörda än?Kommentar

Kommentar