Taft Hobby Viperjet EPO, 90mm EDF/Mikroturbin

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petera38
    • dec 2008
    • 592

[QUOTE=henke2;339344]235km/h i planflygt med Kolibri T35.....Det ju rätt imponerande. Vet du hur fort det går i standard-uppsättningen med fläkt?
    Om man lossnar de två skruvarna på luckan på undersidan, och tar bort decaltapen/skär igenom den, går det då att ta ut skumsektionen omkring fläkten?
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

[QUOTE=petera38;339348]
      Ursprungligen postat av henke2
      235km/h i planflygt med Kolibri T35.....Det ju rätt imponerande. Vet du hur fort det går i standard-uppsättningen med fläkt?
      Om man lossnar de två skruvarna på luckan på undersidan, och tar bort decaltapen/skär igenom den, går det då att ta ut skumsektionen omkring fläkten?

Luftmotståndet ökar med kvadraten. Dubbla effekten ger 25% mer fart. Halverar vi effekten så har vi 3/4 av 235km/h i planflygt dvs 170 blås. Mina tumregler menar ju att min maskin har mostsvarande 5kW ungefär, vad har en original setup? 6S och 80A? 1800watt dvs ytterligare lite mindre. Så ska vi gissa 150km/h?

Ang skumsektionen så ja det går. Jag tror jag har bilder på det i början av tråden.
      Superhero

Kommentar

• petera38
        • dec 2008
        • 592

Vist gick det att öppna, så nu är allting på plats och fläkten testat. Bara att vänta på våren........ :(
        An Expert has done every mistake ...
        A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:

Kommentar

Arbetssätt...