Viggen - men vilken?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Halcon
    • jun 2006
    • 512

Jag kommer, med garanterad oregelbundenhet, att lägga ut bilder så att förhoppningsvis fler sätter igång att bygga Viggen, på samma sätt som jag själv blivit inspirerad av andras byggen här på forumet.

Kommentar

• Halcon
      • jun 2006
      • 512

Skar ut lite mera kroppssidor igår kväll, först klippa ut mallar och sedan skära ut allt, påminner mycket om gamla balsatiden när man byggde efter ritning.
      Bifogade filer

Kommentar

• puggen
        • dec 2006
        • 483

Det går inte att låta bli o bygga när det väl är igång, framförallt sådana här lite enklare modeller som ofta flyger okritiskt och är väldigt kul att flyga...

/Roffe
        Flyg fort och lågt

Kommentar

• Daniel Ahlin

• dec 2015
          • 337

Härligt med massor viggen, att alla är olika är extra spännande.

Kommentar

• Halcon
            • jun 2006
            • 512

Så sant som det är sagt, jag har faktiskt aldrig byggt i depron tidigare så detta är första gången, väldigt kul iom att det är så enkelt! Mall, rita, skär ut!

Så det blev lite mer skärande igår....
            Bifogade filer

Kommentar

• puggen
              • dec 2006
              • 483

Hoppas det finns mallar / ritning att låna till denna Viggen om den blir bra, och det blir den ju..
              Flyg fort och lågt

Kommentar

• Halcon
                • jun 2006
                • 512

Landställen kom idag - alla ställen har två hjul så huvudställen ska moddas lite för att få boggie konfiguration.
                Det som är bra med detta landstället är att alla hjulen är väldigt tunna med hög kvalite och dämpningen känns helt rätt - men det får vi väl se när allt är klart...! Får förhoppningsvis lite tid i helgen att bygga lite.
                Bifogade filer

Kommentar

• slagarda

• sep 2016
                  • 5

Kul med Viggen! Jag har byggt två AeroTetris viggar och en draken. Byggena kan ses här: www.slagardarc.blogg.se

Kommentar

Arbetssätt...