FMS Avanti 70mm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernstig
    • nov 2006
    • 1184

Ursprungligen postat av henke2
    ~
    ~
    Vet i tusan om jag inte valt 4S versionen trots allt. Det är ingen raket, finns ingen anledning att slå rekord med denna utan fokusera på att den flyger fint, där är 4S i min mening absolut nog. Lev från FMS i juni för 4S.

(Röd 6S, "Blå" 4S)
    Njae, jag vill nog ha pulver för start från gräs. Och man behöver ju inte flyga på full gas :sarcastic:
    /Leif

Kommentar

• maj 2006
      • 484

Ursprungligen postat av pernstig
      Ja, men mitt pris är exklusive acc. En Nanotech 6S 3300 35C från Hobbyking NL kostar ca 550 SEK plus frakt.
      Man kan i alla fall tjäna lite på utlandsbeställning. Vill gärna stödja hemmahandlare, men det blir knepigt när det blir så pass stor prisskillnad.
      Henriks tips på en 4S-variant är kanske ett smartare val, hmmm? Jag får grunna lite på det!

/Ville
      /Ville
      - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

Kommentar

• maj 2006
        • 484

Hej!
        Klarar man sig med en GensAce 3300mAh 6S 35C måntro; då tjänar man ju lite pengar?

/Ville
        /Ville

Kommentar

• pernstig
          • nov 2006
          • 1184

Absolut!
          /Leif

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Hur man tjänar pengar på att handla vet jag inte, men glöm inte att moms skall tillkomma på $249 och ev batterier från hobbyking. För mig kvittar det var ni handlar, köpte själv från FMS, men det berodde mest på att dem bara fanns där.

Jag har pratat med Seba själv och han har mycket riktigt signerat både 70mm och 80mm Avantin. Dock inte HSD Super Viper som bara hette avanti en väldigt kort stund innan namnbytet ;-) Men fasen vet om inte Seba ångrade sig där med tanke på att de verkar sälja som smör med 6kg jetmotor monterad.... ja ja...
            Superhero

Kommentar

• maj 2006
              • 484

Hej!
              Gyron verkar rekommenderas, men jag har aldrig pillat med såna grejor!?
              Kollade in MPX G3 gyro resp. Vingstabi eftersom jag använder Multiplex. Om man använder MPX G3 gyro så verkar den bara stabilisera ett skevroder, vad gör man med det andra?
              Varför i fridens namn lurade ni in mig på detta?
              :stupido2:

/Ville
              /Ville

Kommentar

• henke2
                • mar 2011
                • 3188

Ursprungligen postat av Ville
                Hej!
                Gyron verkar rekommenderas, men jag har aldrig pillat med såna grejor!?
                Kollade in MPX G3 gyro resp. Vingstabi eftersom jag använder Multiplex. Om man använder MPX G3 gyro så verkar den bara stabilisera ett skevroder, vad gör man med det andra?
                Varför i fridens namn lurade ni in mig på detta?
                :stupido2:

/Ville
                Gyro är inte nödvändigt men det ger en liten flygmaskin mycket stabilare egenskaper eftersom det "trollar bort vinden". En Avanti på 1meter kommer kännas som en 2metare. Sen finns det gyron och gyron... åter igen är kanske några nöjda med hobbykings eller sebarts gyro, men då har man inte testat "riktiga" saker. Jag kan ingenting om multiplex utan använder själv Hobby eagle A3 super 2, det är riktigt bra utan att kosta skjortan. Där kan man koppla in sig med S-bus om man vill och ut får du det du vill. Den har helt enkelt två kanaler ut för skevrodren om man vill det. På avanti sitter det en y-kabel så frågan blir rent hypotetisk här.

Justering görs antingen med en programeringsbox eller via USB och dator. Det är smidigt som tusan.

RC Jets - A3 Super 2 Gyro from Hobby Eagle - HOBBYEAGLE - ????????????? Now I know that some of you are very stuffy about Chinese products especially if they are inexpensive , but thought I should bring this to your attention. I was needing a gyro for my latest 2 planes and after studying the literature I decided what
                Superhero

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
                  • 607

Mix gyro har möjlighet att köra två skevroder, liksom ett. Du får använda dig utav en y-kabel. Kör själv utan, men kommer kasta in en Spektrum mottagare med AS3X så småningom. Har ett mpx g3 gyro liggande om någon vill ha.

Kommentar

• maj 2006
                    • 484

Ursprungligen postat av henke2
                    Gyro är inte nödvändigt men det ger en liten flygmaskin mycket stabilare egenskaper eftersom det "trollar bort vinden". En Avanti på 1meter kommer kännas som en 2metare. Sen finns det gyron och gyron...
                    ...På avanti sitter det en y-kabel så frågan blir rent hypotetisk här.

Justering görs antingen med en programeringsbox eller via USB och dator. Det är smidigt som tusan.

http://www.rcuniverse.com/forum/rc-j...bby-eagle.html
                    Hej och tack för bra info Henrik. Ja det är bra lustigt, man lär sig något nytt nästan varje dag. Vete sjutton hur mycket mer som ryms i hårdisken!?

/Ville
                    /Ville

Kommentar

• maj 2006
                      • 484

Ursprungligen postat av Ken1
                      Mix gyro har möjlighet att köra två skevroder, liksom ett. Du får använda dig utav en y-kabel. Kör själv utan, men kommer kasta in en Spektrum mottagare med AS3X så småningom. Har ett mpx g3 gyro liggande om någon vill ha.
                      Jamen, då säger vi så Ken1, jag köper din grej om priset är rätt. Mejla eller ring 070-6686493. Jag har Swish!

/Ville
                      /Ville

Kommentar

• pernstig
                        • nov 2006
                        • 1184

Jag vill programmera cutoff level och cutoff mode i ESC:n som följer med Avantin men kommer inte in i programmeringsläget. I manualen finns en programmeringstabell men det står inte hur man kommer till programming mode. Det funkar inte med det vanliga "full trottel>anslut batteri"
                        /Leif

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
                          • 607

Blippen i början låter som att du var inne på Trottel kalibrering. Så visst var du inne på inställningarna?
                          Enligt manualen dubbelpip ** ** ** **

Annars är det ett "rebrandat" ZTW och går att köra med deras programmeringsdosa. Enligt FMS hemsida iaf.
                          Home essentials & kitchenware, plus home decor and lifestyle goods. Affordable prices, fast shipping, secure checkout. Shop now for deals & free returns.

Kommentar

• henke2
                            • mar 2011
                            • 3188

#3 under uppbyggnad. Nu går det nästan automatiskt. Bygger smartare vid fenan så sladdarna ligger löst och lätt att koppla ur vid demontering.

Superhero

Kommentar

• pernstig
                              • nov 2006
                              • 1184

Ursprungligen postat av Ken1
                              Blippen i början låter som att du var inne på Trottel kalibrering. Så visst var du inne på inställningarna?
                              Enligt manualen dubbelpip ** ** ** **

Annars är det ett "rebrandat" ZTW och går att köra med deras programmeringsdosa. Enligt FMS hemsida iaf.
                              http://www.fmsmodel.com/predator-esc-70a
                              Om du har rätt, varför fortsätter det inte med alla andra signaler för diverse programmerbara funktioner? Trottelkalibreringen ska ju vara avklarad inom 4 sekunder.
                              /Leif

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
                                • 607

Bra fråga, men kolla här:
                                CBRBET adalah situs game online terpercaya 2026 yang menyediakan berbagai pilihan permainan terlengkap dengan sistem 100% pasti bayar game lengkap Mudah maxwin.

Kan det vara så att du måste reversera trotteln kanske? Enligt manualen så skall det göras, om den bara piper som din och inget annat händer. Kan vara värt att prova. Annars får du dra iväg en fråga till FMS )

Kommentar

Arbetssätt...