Wesse, för h...te de va ju hemligt!:banghead:
Hälsningar
Kalle
(en klimatsmart Jetflygare):lollypop:
Jetprojekt för oss som inte platsar i 100.000 klubben!
Kollaps
X
-
Gåst svarade
Lambdasond? På en jetmotor....? Hur går det till:sarcastic:?Lämna en kommentar:
-
sist jag talade med dragon så hade han problem med en lambasond o han talade osammanhängande om nollställning av dator o jag vet ärligt talat inte hur denna man mår kanske har han tagit sig vatten över huvudet:sarcastic:Lämna en kommentar:
-
Dragon nu får det vara slut på sammlandet av byggtimmar, det är vår nu, katten i huset börjar bli konstig, går och jamar i fönstren, jag känner mig flygsugen, hur går det med bygget? /MulderLämna en kommentar:
-
såg en sprägskiss på en getmotor o förstår inte varför den ska va så dyr fläkten är väl en del marigheter med att konstruera antar jag men resten är ju mest lite rörbitar...måste ju gå göra en egen tycker jag men jag är ju grovsmed så en annan får ju ge opp på detta.....hmm får bli pulsget för mig kanske :sarcastic:
mer billiga getter till svenska folket..yehhhh
De va väldigt vad du hetsar upp dej Wesse!:sarcastic:
Var det filmen från Rinkaby som rörde om bland hormonerna :icon_butt:
eller är det sjuksköterskan...........:stupido2:
Det är en hel del som byggt sina motorer själv och jag håller med dej
dom ser inte mycket ut för världen invärtes! Och med din bakrund
så betvivlar jag inte för en sekund att du klarat av att bygga en själv!:lollypop:
Jag har inte vågat mej att bygga en motor själv, men jag har skruvat
en hel del själv på mina med överinseende av Jet-Ladyns man.
Dom flesta delarna går faktiskt att köpa löst hos olika tillverkare.
Och tar man min Kines-motor (obs: ej Jet-Joe) som jag ska ha här
i Falkonen så har jag den i rätt pengar. Är du intresserad så kan
jag PM:a dej.
/KalleLämna en kommentar:
-
såg en sprägskiss på en getmotor o förstår inte varför den ska va så dyr fläkten är väl en del marigheter med att konstruera antar jag men resten är ju mest lite rörbitar...måste ju gå göra en egen tycker jag men jag är ju grovsmed så en annan får ju ge opp på detta.....hmm får bli pulsget för mig kanske :sarcastic:
mer billiga getter till svenska folket..yehhhhLämna en kommentar:
-
Ser bra ut detta Dragon...blir sugen på en getkärra trots allt men ekonomi vill inte denna sommar..
Kalle var köper man billigast getmotorer...tänkte du hade koll på detta??Lämna en kommentar:
-
Här kommer lite fler bilder.

Home made Powerbox.

En bild från serviceutrymmet.

En bild inne i kroppen där tanken ska vara. Där syns även den nya vinginfästningen.

Bränsletank enligt ekonomiprincipen.

Slanganslutningar genom original Cocacolakork, ingjutna med polyuretanlim. Samt korken tätad mot flaskan med Loctite. Funkar helt ypperligt! Och det går att lossa korken igen om det skulle behövas. Man får visserligen limma om det igen då.

Motorfäste i aluminium. Jag har även en aluminiumplåt i botten med uppvikta kanter för att skydda kärran om det skulle bli brand vid uppstart av motorn.
Så det var allt för denna gången!
Hälsningar
KalleLämna en kommentar:
-
Dragon de har bling bling ställ som klarar modeller på 15kilo.
Billigt, kan ju ha ett par i mek lådan ifall att man kör sönder.
Här lagas inte har byts ut istället går fortare /MulderLämna en kommentar:
-
Nu börjar det gå mot slutet på det här budget projektet!
Här kommer lite bilder.

Org. infästningen för vinghalvorna i kroppen går inte att använda p.g.a. tanken kommer i vägen för skruvarna, så jag har löst det på det här sättet i stället. En skruv för var vinghalva underifrån på kroppen. Den blir betydligt snabbare att montera också på det här sättet.

Jag har sågat av noskonen, för där är ett stort utrymme för batterierna som man inte kommer åt annars. Dom behöver ligga långt fram också för tyngdpunktens skull.

Egentillverkad hjulbrunn i glasfiber och epoxy för noshjulet.

Bling, bling ställ från Hobbycity i Kina. Vetti f-n om dom inte är i klenaste laget, vi får se! (Skulle helst viljat haft Eurokit, men dom var tyvärr rätt mycket dyrare

Huvdställ, bra med riktig fjädring! Bra om det är mycket koskit på banan.Lämna en kommentar:
-
Hej, hej.
Vad har hänt Dragon, längesen du la in några bilder mm på bygget.
Vintern varar inte så länge till. Själv är jag i väntans tider, Hahaha
Den med Obama var bra förresten...
Mvh MangeLämna en kommentar:
-
-
Blir kanon, hellre flyga än att gå på mellandags rean /MulderDe är lungt Mulder! Jag bara sparar på bygget för annars räcker
de ju inte hela vintern.:girl_cray3:
Tyvärr så kan jag inte Nyårsdagen. Men vi kan kanske flyga en
runda någon av dom andra mellandagarna. det är ju en sådan där
kanon jul i år, med mycket ledighet!
-
De är lungt Mulder! Jag bara sparar på bygget för annars räcker
de ju inte hela vintern.:girl_cray3:
Tyvärr så kan jag inte Nyårsdagen. Men vi kan kanske flyga en
runda någon av dom andra mellandagarna. det är ju en sådan där
kanon jul i år, med mycket ledighet!