Dragon Gott o se att bygget är igång, trodde ett tag att du fastnat i limmburken.
Vad säger du om att ta en runda på Nyårsdagen om inte isbjörnarna intagit fältet? /Mulder
Jetprojekt för oss som inte platsar i 100.000 klubben!
Kollaps
X
-
Tack för den filmen Lasse!Kalle!
Här har du något som kanske ger lite extra energi till ditt Jet bygge!
YouTube - FALCON 120
Jet polaren!
Lasse Palm
De ser ju ut att gå och flyga med den också!:lollypop:
Här är ett par nya bilder från mitt bygge.

Tillverkat förlängningskablar till vingarna för höjd och sidoroder.

Väntar på landningsställ, men den kommer säkert bli klar till våren!
Hälsningar
KalleLämna en kommentar:
-
Kalle!Så ja, då har man fastnat i ARF träsket riktigt ordentligt! Jag konverterade en Formost 150 ARF tidigare i år till Jet. Och nu den här……. ,hur ska det sluta egentligen!:sarcastic:
Formosten är som jag tidigare har berättat om i en annan länk här på forumet en trevlig kärra! Den är en lättflugen och snäll nybörjarjet! Jag hade från början min 5,5 kg Kinesmotor i den, men det var inget kul, den var alldeles för motorsvag för Formosten! Så jag flyttade över 7 kg Jet-Specen i stället och är nu rätt nöjd med dragkraften, men det är ju klart man vill ju alltid ha mer…. Därför letade jag efter ännu en billig men lite mindre kärra till den andra motorn. Det är en hel del som konverterat Falkon 120 ARF till Jet, bla. har Sonnich på Jet Danmark gjort en mycket fin ombyggnad.
Kolla gärna på den här länken:
http://www.rc-unionen.dk/nytforum/to...97&whichpage=1
När jag berättade mina planer med Falconen för Patrick så sa han att det har han också gått och funderat på, eftersom han liksom jag inte heller platsar i 100000 klubben!
Så vi gjorde ett besök hos Håkan på http://www.aircpro.com/ för att få känna och klämma lite på kärran. Den såg ju trevlig ut så vi bestämde oss för vars en sådan!
Tyvärr så var det bara en på lager, så det fick bli lottdragning om den och Patrick vann ju så klart! Men det gör ju inte så mycket och vintern är lång och så kan jag ju spionera lite på honom!
Patrick kommer att sätta sin 7 kg Jet-Spec motor i sin kärra, så jag kommer att bli omåkt av honom. Men jag får väl ”over speeda” min motor lite så löser det säkert sig!
Vi har båda två funderat på att använda 10 kg Eurokit infällbara landningsställ i våra kärror, men ev. så blir det fasta ställ på dom i stället vi får se….
Patrick kommer att ha lite mer bränsle med i sin så den blir lite tyngre.
Här under är ett par bilder från uppackningen av min kärra!:thumbup:
Hälsningar
Kalle

Här har du något som kanske ger lite extra energi till ditt Jet bygge!
[ame="http://uk.youtube.com/watch?v=GizfxuImc2k"]YouTube - FALCON 120[/ame]
Jet polaren!
Lasse PalmSenast redigerad av Ultra Bandit; 2008-12-13, 15:36.Lämna en kommentar:
-
Ok, nu är jag med i matchen igen vad gäller super-jet.
Flashen ligger ligger högt på min "önskelista", vad jag har sett så flyger den mkt bra enligt mina önskemål/krav.
Niklas kan du ordna några bilder på hur du monterat alla prylar? Tack på förhand. /MulderLämna en kommentar:
-
Leif Poulssen!!:(Hallå Mulder.
Superjeten är en dansk skapelse och vad jag vet finns det sex stycken och den går inte att köpa kommersiellt. Formarna till kärran befinner sej nog hos Leif Poulssen men jag är tveksam till att han lånar ut dom. Vad jag har förstått på Dines så är han villig att sälja en av sina, du kan ju alltid ringa och fråga honom. Det var en Superjet som han flög med på Ripa.
Här är en länk till jungfruturen med min egen. YouTube - Virgin flight of an super jet
Som du ser så är det en något kylig vårdag på Rinkaby och det blåser c:a 10m/s.
Observera den "långa" startsträckan.
Vill du veta mer så skriv.
(Pappa till Super Jet)
Leif Poulssen är skyldig Einar Johnsson (Mr Viggen) nästan 10 000 skr för ett par Viggenformar skala 1/8 som Leif skulle ha betalt för några år sedan..
Att han sen dessutom har mage att sälja Viggenbyggsatser utan att ha betalt för formarna är för mig helt ofattbart!:secruity:
För tusan!!!!
Köp ingenting från den där "typen", som inte kan göra rätt för sig......
Hälsningar
Lasse PalmSenast redigerad av Ultra Bandit; 2008-12-08, 18:23.Lämna en kommentar:
-
"Mulder" köp en Flash (fattigmans-Bandit) den flyger kanon och är billig.
Perfekt för en P-120 och flyger både sakta och fort.Nästan helt okänslig för vind.Lämna en kommentar:
-
Gåst svaradeHallå Mulder.
Superjeten är en dansk skapelse och vad jag vet finns det sex stycken och den går inte att köpa kommersiellt. Formarna till kärran befinner sej nog hos Leif Poulssen men jag är tveksam till att han lånar ut dom. Vad jag har förstått på Dines så är han villig att sälja en av sina, du kan ju alltid ringa och fråga honom. Det var en Superjet som han flög med på Ripa.
Här är en länk till jungfruturen med min egen. [ame="http://www.youtube.com/watch?v=jc78T9CnMMY"]YouTube - Virgin flight of an super jet[/ame]
Som du ser så är det en något kylig vårdag på Rinkaby och det blåser c:a 10m/s.
Observera den "långa" startsträckan.
Vill du veta mer så skriv.Senast redigerad av Gäst; 2008-12-08, 12:38.Lämna en kommentar:
-
Hej igen Mulder!
Prova denna länken:
Michael Dines är involverad i denna verksamheten, jag vet
inte om dom är återförsäljare men annars kan dom säkert
hjälpa dej vidare!
/KalleLämna en kommentar:
-
Gåst svaradeNyfiken?Lämna en kommentar:
-
Superjet?? vem tillverkar dessa? bilder o länkar tas tacksamt imot /MulderLämna en kommentar:
-
Gåst svaradeKom igen Mulder, köp en superjet!!
Dines har en eller två eller tre till salu, se bild, dom hänger i bakgrunden, bry dej inte om cykeln, dines har fått ett temporärt hjärnsläpp, tror han har fått för mycket Simjet:thumpdown:.

:sarcastic:
Dines nya projekt finns här:http://www.rc-unionen.dk/nytforum/to...TOPIC_ID=36635Senast redigerad av Gäst; 2008-12-07, 18:14.Lämna en kommentar:
-
Grattis Mulder!Jag har nu gått varslad i 6månader och fick besked i fredags att jag behåller min chefsbefattning på företaget. Nu öppnas nya möjligheter vad gäller inköp av JET-maskiner, man skulle kanske ha en BVM modell att finåka med och en Kines att träna med, kan han ju inbilla sig//mulders sambo inflikar, men köp stopp har jag inte. En kpl modell är ok att köpa, nu finns det grymt många fina modeller för ögat i alla fall och jag har ett gäng som jag är sugen på. Det finns flygplan jag också kan tycka är fina som flashen hmm kan knappt tro det själv//sambon ja flash är en, Eurosport fast det är en delta, Feibao F18F, BVM Kingcat, mfl mfl vill ha en spännvid på ca 1600-1800 och helst ingen delta, flygtid på minst 7min i luften normal flygning, skall kunna flyga i mkt låg fart samt ha en god högfartsprestanda (inget superextremt), skall flyga rent på ett brett register. Turbin typ Jetcat mfl 120,160a. Helst inte fler än 9kanaler PCM, måste köpa ny radio också i så fall och ja då blir det en FUTABA 12FG.
Sommaren är snart här, /Mulder
Det är ju rena bingovinsten med sådana besked i dessa tider!
Klipp till med en Super Jet, den har egenskaperna som du efterlyser!
Vet inte om du var på Ripa när Mikael Dines flög där på Ripaveckan, för
han visade att det verkligen gick både att flyga fort och sakta med den kärran! /KalleLämna en kommentar:
-
Mulder!
Självklart ska du få ett bra pris på antingen en kines kärra(JL) eller en Bvm modell. Det tråkiga är att svenska kronan är skit i dagsläget.
Du får höra av dig om det finns nåt från JL/Bvm som lockar!!!
P.s kolla JLs hemsida,dom har sänkt priserna med 10% fram till årsskiftet på kombo paket+rabbaten från LP-Agentur=mulders jul REA!:sarcastic:
Hälsningar
Lasse PalmSenast redigerad av Ultra Bandit; 2008-12-07, 16:29.Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: