Uppstart med FPV och såklart lite funderingar (ännu en nybörjare) - Svenska RC-flygförbundet
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Uppstart med FPV och såklart lite funderingar (ännu en nybörjare)
Skrotiz! Mitt första inlägg. Jag har kikat på din setup och inhandlat lika grejer. Jag har ännu inte monterat planet ännu, men har lite funderingar. Hur har du monterat motorn? Och vilken storlek skall det vara på spinnern/adaptern för att få fast propellern? Tacksam för svar!
Jag drog krympslang över kannan och värmde så den nöp fast runt motorn. Sen limmade jag den i ena halvan först och sen i andra då halvorna monterades ihop.
Du kan kolla in daddes bygge av easystar och ta lite tips därifrån.
På propeller adaptern ska det vara 3mm för att passa, jag beställde fel och har fått köra med en modifierad orginal propeller från easystar satsen(fick borra upp hålet och limma den på motorn).
What ever goes up must come down.
Quad-X. EasyStar FPV. EasyGlider "4mila målet"
SAAB J-35 Draken EDF
Kommentar