Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hur mycket batteri förbrukar du då?
Vi planerar att prova flyga sträckan med 2st 3S3700 och fpv med batteriövervakning för att få koll på hur mycket batteri vi faktiskt använder.
Problemet är bara att jag mest troligt kommer behöva ett filter då vi tänkt driva allt från samma batteri men jag har ännu inte lyckats tagit reda på vad för komponenter jag ska ha till det.
Några tips?
Hur mycket batteri förbrukar du då?
Vi planerar att prova flyga sträckan med 2st 3S3700 och fpv med batteriövervakning för att få koll på hur mycket batteri vi faktiskt använder.
Problemet är bara att jag mest troligt kommer behöva ett filter då vi tänkt driva allt från samma batteri men jag har ännu inte lyckats tagit reda på vad för komponenter jag ska ha till det.
Några tips?
Motorn drivs vanligtvis av en 3S 5000mAh och då är den inte slut ännu - jag landar för att jag har varit för lat för att löda in en kabel som mäter videolänkens batteri till min OSD (jag har redan det som krävs)
Ok.
Igår var det tänkt att provflyga men regn stoppade dom planerna.
Idag regnar det också men imorn tror jag att ja lastar in planet i bilen och åker dit vädret är bättre.
Sen har vi lite jobb framför oss när det gäller autopiloten men den planerade flygningen är nu 42 dagar bort så vi har lite tid på oss att reda ut det.
Nu var det provfluget!
Långt ifrån någon raket men 220W blev maxnoteringen med 18A i peak.
Full gas provades under en 5min mätning i luften och det visade att planet då förbrukar 6Ah(500mAh/5min).
Har dock inga uppgifter på hastigheten men det ska vi ta reda på.
Däremot så är motorn i minsta laget speciellt med tanke på att vi planerar att lasta in mera prylar vilket kommer bli bekymmersamt speciellt under starten...
Tyvärr har vi kört i väggen med detta projekt för stunden.
Vi har ej lyckats upprätta kontakt mellan Arduino kortet och mobilen(Samsung Galaxy S2).
Just denna modell av mobil verkar ha problem att fungera ihop med arduino kortet.
Vi siktar på att klara av delmålet som är fpv flygning av sträckan också får vi se hur det går med autopiloten/uav systemet.
Så nu ska det sista byggas ihop för att ha planet redo för flygturen och sen inväntar vi bara bra väder
Om den har gyro och accelerations sensorer så funkar en sån.
Men vi kommer nog få igång usb kommunikationen så småningom.
Men det kan hända att vi bygger ett system som inte är beroende av en mobil istället.
Då blir det att köra med lösa givare, gyron och sensorer.
Återstår att se hur det går. Tror easystaren blir försökskanin för det projektet.
Någon som vet vilka kontakter jag behöver på en antennförlägnings kabel till Min Futaba 7C 2.4Ghz?
Behöver flytta ut antennen så jag kan ha den på biltaket för annars lär räckvidden bli lidande även fast vi har taklucka.
Ska skruva isär radion ikväll men hade behövt få beställt kabel snarast då vi tänkte genomföra en flygning i helgen.
Hej!
Tyvärr bor jag ca 120mil norrut så det blir lite väl lång resa för kontakter.
Men tack för erbjudandet!
Köpte min här.
Vet inte om du ska ha SMA eller RP-SMA men här har du båda. RP-SMA sladden är rätt kort, den räckte precis på min DX6i så kolla innan att det är rätt längd.
Kommentar