Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Då kom jag ju på att fundera om de inte finns några digitala videolänkar?
Då bör man ju kunna få bättre bild.
Sen fundrar jag hur mycket sämre bilden blir ifall man förgrenar en utgång till två?
I min nuvarande setup har jag 2st utgångar på vrx och en har jag till skärmen medans jag ha delat den andra på två till dvr inspelaren, detta pga att den av någon anledning får för sig att börja spela in på den ingången som ej används.
Finns digitala videolänkar, men dom är dyra och dom ger lagg. Jag har testat ett system som heter wimax och då är det som så, att antingen så har man bra bild och låg framerate eller kass bild och bättre framrate. Dom lider av ett konstant lagg som inte är önskvärt. Hade möjlighet att låna ett COFDM system men det avböjdes då det lider av lagg. Ändå kostar dom systemen flera hundratusen. Sen så kan jag informera om att då man får videobortfall digitalt så "warpar" man helt plötsligt , i en analog länk så uppstår oftast bara ett brus/flimmer.
Ska du splitta en videosignal så gör det med en videosplitter eller använd mottagare med 2 videoutgångar. Att använda en delning av en utgång till 2 ger i bästa fall en mörkare bild i sämsta fall bara flimmer.
Nä vi får glädjas över våra analoga länkar, det är verkligen "bang for the buck"
Då skulle jag behövt skaffa mig en videosplitter isf.
Misstänkte att det inte var nå vidare att dela upp en utgång.
Hade inga planer på att göra det men då dvr inspelaren inte riktigt fungerar som önskat var jag tvungen att göra det.
Har dessvärre bara en film från efter att jag delat upp videosignalen och då var det mycket träd ivägen som skymde så den är inte ärlig att jämföra med.
Men vid nästa flygning skulle jag kunna spela in med båda respektive bara en inkopplad för att se skillnaden.
Då kom jag ju på att fundera om de inte finns några digitala videolänkar?
Då bör man ju kunna få bättre bild.
Sen fundrar jag hur mycket sämre bilden blir ifall man förgrenar en utgång till två?
I min nuvarande setup har jag 2st utgångar på vrx och en har jag till skärmen medans jag ha delat den andra på två till dvr inspelaren, detta pga att den av någon anledning får för sig att börja spela in på den ingången som ej används.
Kan verkligen rekommendera en dv-kamera som Matte säger. Har man redan en video rx med två AV-ut är det en mycket smidig och billig lösning.
Då var det ju otur att jag hann köpa dvr inspelaren, men tror det får duga för mig tills jag har en kamera med sd kort som spelar in ombord på planet.
Är ju ändå dit jag vill, med hd kamera i planet som sparar på sd kort.
Den ska tydligen störa både UHF och GPS rätt så rejält så jag undviker iaf den tills vidare. Den är snarare modifierad för FPV än gjord för FPV då den i grunden är en existerande sk car dvr, en kamera med inspelningsfunktion för användning i bilar. Exempelvis backkamera etc. Finns en hel del information om det på RCG.
Är det horyzon hd kameran du syftar på?
Har ju planerat att köpa en sån då den verkar riktigt fin men stör den så vore de ju inge kul.
Jag kör ju iofs 2.4 & 5.8ghz och har ej GPS i planet i dagsläget så det kanske skulle fungera bra för mig?
Undvik v1 som säljs just nu och v2 som kommer en kort period innan v3 börjar säljas. Enligt Fu kommer inte dom tidiga modellerna kunna uppdateras med samma mjukvara som v3 eftersom det kommer att ske hårdvaruändringar till v3:an. Mycket lovande kamera som dock har några barnsjukdomar.
Skulle personligen välja Horyzon HD före GoPro kopian då den är mindre, lättare och har bättre bildkvalité.
Väntar dock till v3:an kommer och är testad.
Kameran från cdon ser ut att ha stora problem med mörka partier om övriga omgivningen är ljus. Den skulle nog må bra av en WDR-funktion.
Då blir det att vänta på v3 av horyzon kameran för mig.
Däremot har jag en annan fundering.
Tar ju fort slut kanaler i planet när kjg använder två stycken till skevroder.
Och jag skulle ju vela använda pan&tilt via vä spaken på sändaren.
Detta löste jag med en helimix på easystaren men då hade jag ej skevroder.
Nu har jag både två kanals skevroder och sidroder.
Min första tanke vara att skippa sidrodret, bör gå att sätta ett gyro på det och låta de sköta sig själv men blev då fundersam på hur det skulle fungera när jag verkligen vill svänga?
Är det kanske bättre då att sätta gyro på skeven med ykabel?
Man skulle haft lite fler kanaler och mixar i sändaren.
Jag har ju kanal 6&7 lediga i min nuvarande setup men har ej hittat på något bra sätt att använda dom till pan&tilt.
Känns som att jag hittat dagens sysselsättning :-)
Kommentar