Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag brukar ju vrida kameran istället för att se åt de håll jag vill filma.
Men nu har jag stött på ett annat problem.
Håller på å fixar ett servo för 180° travel men går bet på detta.
Följer daddes guide men lyckas ej komma fram till vilka motstånd jag ska ha.
Har inga finkänsliga trimpotar så blir lite svårt att justera.
Kommer ej riktigt på logiken för hur det påverkas när jag byter motstånd.
Jag har gjort den modifieringen på hitec HS65MG och HXT900-servon. Se gärna i den här tråden och se om du kan hitta någon hjälp där. Posta gärna om du hittar egna resultat på fler servon.
Jag gav upp med mitt no name servo och testade ett HS-81 istället och det funkar med 2st 2.2Kohms motstånd i serie.
Ska försöka fixa det första servot nån gång men det verka ej ha poten i mittläget från början så därför blev det lite besvärligt.
Kan ju uppdatera med att jag nu fått mina nya 3S3000 accar, dom skickade ju fel från rcflight först så jag fick 2S3000 accar men mycket bra kundtjänst kan jag meddela, mailade om accarna när jag packade upp paketet på torsdag(för 2v sen) och på måndagen efter hade jag rätt accar hemma
Dom passar även perfekt i planet och med lite tur får jag TP där den ska vara.
Nu återstår att montera kameran och försöka få pan&tilt att fungera sen är det redo för flygning, och nu har ju sommaren kommit också så de blir nog bra väder denna gång.
En fundering har jag dock, vid vilken spänning ska jag avbryta flygningen?
Kör ju med accarna parallell kopplade och planerar nog att landa kring 10V för att inte skada accarna.
Med + till + och - till -.
Detta med en hemmagjord kabel så jag kan ladda dom som vanliga accar och använda endast en om jag vill.
Eller hur tänkte du?
Med + till + och - till -.
Detta med en hemmagjord kabel så jag kan ladda dom som vanliga accar och använda endast en om jag vill.
Eller hur tänkte du?
Kommentar