Kan man köpa dome + PT-gimball (eventuellt med servon och gyron) nu? =)
Rangevideo flygande vinge
Kollaps
X
-
-
Rangevideo flygande vinge
Idag blev det till att testflyga lite till. Hyfsat milt men en del dimma
(och imma på headplay brallorna) kommer en flygfält senare

Schyst med en modulär design. Vi kunde inte hålla oss från att testademontera lite olika varianter. Skall bli kul att tar sedan då de finns tillgängliga för elvans. Senaste jag hörde av Vova var att han skulle få de sista foamdelarna till den 15/1 så håll julklappspengarna i beredskap

Kommentar
-
-
-
Går säkert att göra lite till på CG samt att det är andra flygningen med den så det är anledningen. Fintrim CG och utslag så kommer det att försvinna.
Så jäkla synd att sverige har vinter
MVH / KajakenKommentar
-
Plus att första svängen innan jag skriver att den är lätt att handkasta är fluget non FPV innan jag fått på mig goggelsarna. Brukar bli rätt ryckigt non FPV har jag märkt
MVH /KajakenKommentar
-
Okej, känns som utslagen kan vara betydlig mindre å med en massa expo samt att prova flytta fram CG lite den är väldigt känslig på höjden känns det som. Hur är den inverterat? Känns även som att den är lite "slingrig" men det kanske bara är en synvilla?
Ja vädret har man ju en del att önska på... regn blåst hela tiden så man kommer ju aldrig upp i luften.... :(//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
Höjdrodret måste ha mycket mindre utslag än skevrodren. Ska nog inte ändra CG framåt. Jag ska ta och skriva ned mina inställningar för den flög riktigt bra med den. Jag tror att skeven faktiskt har dubbelt med utslag jämfört med höjd. Och detta är för den korta vingen, för den långa vingen ökar förhållandet ännu mer för balanserad roderverkan.Senast redigerad av Boopidoo; 2013-01-06, 13:23.Kommentar
-
RVJET kommer att skickas i en kartong med en formgjuten EPS-inredning. Detta skyddar inte bara modellen under transport utan är även utformad att utgöra grund för transportlåda. Om man inte vill att den ska vara i en kartong kan jag tipsa om att använda kanalplast som man limmar på utsidan. Detta skyddar innehållet och stadgar även upp konstruktionen.
Kommentar
-
Om det är någon som har kontakt med en rc-handlare så har Vova aviserat poå diydrones.com att han välkomnar återförsäljare.
Yes. Our price for re-sellers is very appealing and we welcome new distributors to join the fun
The MSRP is not publicized yet but will be ready by next week. We keep spending more money (on stufff) and the price just wont settle down.
Kommentar
-
Tänkte ta kontakt med Vova och kolla med han om hur många flygplan man måste ha i lager och om det är acceptabla siffror så kan jag tänka mig ta ta hem ett par stycken. Tänker inte lägga en massa tid på det om ingen är intresserad så därför så undrar jag hur många kan tänka sig att köpa en RVjet ifrån sverige? Kommer förmodligen att köra preorders så att alla som vill ha får en RVjet får en (om det nu blir något av det).
Det är INTE säkert att det blir något så vill absolut inte lova något!
/ChristianKommentar

Kommentar