Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Angående pris så vet jag itne exakt men Vova har sagt att han satsar på volym och inte på högt pris så gissningsvis någonstans mellan 2000-2500:- för vinge med P/T. Inte alls mycket. Köper man en Ritewing så behvöer man väl lägga en del på speciallim etc för att bygga ihop den så det är helt OK pris för det man får.
Du kan ju flyga den utan FPV med foamnos som en vanlig radiostyrd vinge eller så stoppar du i bara videosändare och kamera och sedan ända vägen upp till GoPro II med OSD etc.
Det skulle inte förvåna mig om Vova väljer att sälja både en färdiginstallerad vinge samt en som bara består av grunddelarna. Men om vi antar att paketet innehåller bara plast-, kolfiber och EPO-delar så behöver man komplettera med följande (skarvsladdar och korrekta kontakter etc är ej inkluderat):
2st servon för vingroder
RC-mottagare
Videosändare
Kamera
RVOSD
RV-vibrationsfäste
2st servon för p/t
Motor
Fartreglage
CA-lim
Om man vill göra vingmontering á la Boopidoo så behövs även följande:
4st Nylonskruvar M5
2st O-ringar av samma storlek som för prop savers
Vingmonteringen avser enbart fäste av två vingar till flygkroppen, vill man kunna fästa wingextensions på samma sätt måste man givetvis dubblera antalet skruvar och o-ringar. Men för min egen del så kommer jag nog att ha två olika vinguppsättningar. En med den vanliga vingen och en med vingextensions fastlimmade på yttervingarna. På så vid behövs bara en uppsättning skruvar och det blir snabbt och enkelt att montera.
Kommentar