Rangevideo flygande vinge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Timtimtim
    • apr 2012
    • 838

Vad är det för batteri samt flygtider med vingen med alla utrustning samt fpv?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Det kommer att finnas reservdelar, han har ju lite det konceptet för andra produkter så som SpyHawk och Headplay. Och nu när RVJET är hans egen produkt så vore det konstigt om han inte erbjöd reservdelar.

Utsatta delar så som nos-domen kommer, enligt uppgift, att säljas ganska billigt. Den har även ett snillrikt bajonettfäste så att det går snabbt att byta samt komma åt elektroniken bakom.

Vi har försökt att få bra kvalitet på plasten men om det visar sig att den är för vek så går det ju att gjuta i andra plastmaterial också.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
        • 1937

@Timtimtim
        Det beror ju helt på vilken vinge du använder (normal eller extended) samt motorval och hur mycket batteri du lastar med. De borde finnas plats för upp till 3S20Ah inuti kroppen så med det borde man kunna flyga rätt länge.

Men det är nog enklare att flyga på 3S4-8Ah. Har dock inte testat maximal flygtid ännu. Kolla filmerna där kan man ju se strömuttag etc, fast jag tror inte att kajakmannen har flygit särskilt energieffektivt. Han brukar ju blåsa på rätt hårt på låg höjd.

@Kajaken
        Vi måste se till att göra lite filmer där vi flyger lugnt och stilla, håller marschhastighet och höjd etc för att kolla hur effektiv modellen är rent energieffektivitet mm.

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

Det är ju roligare att flyga lågt och fort hehe

Det går nog att gå ner i Kv och upp i proppstorlek också för att göra det hela lite effektivare.

Angående robustheten på nospartiet så har jag gjort en dykning rakt ner i backen i full fart från en planflykt på ca 10 meters höjd och det var med en EPS version. Det gick söner i foamen men det gick att fixa och P/T hölll finfint domen fick ett rejält hål haha

Med EPO blir det mer styrka i kroppen vilket i och för sig ökar belastningen på P/Tn

MVH / Kajaken

Kommentar

• kajakmannen
            • jun 2006
            • 1471

Ett par bilder på bygget av den första EPo vingen

MVH / Kajaken

Kommentar

• flunk
              • jul 2006
              • 396

Ursäkta språket, men fan vad det kliar i fingrarna...

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Nya filmer på extended version flygning med första EPO vingen.

MVH / Kajaken

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Lite nya filmer från rangevideo

MVH / Kajaken

Kommentar

• Impulze
                    • sep 2006
                    • 1347

Nog blir man mer sugen då man ser dina filmer Anders, lite lamt av rangevideo lägga ut lågkvalitetsvideos på en produkt man tänkt sälja. Men det är ju bara vad jag tycker

//Matte

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                      • 1937

Vem vet, det här är nog den första EPO-gjutna RC-modellen som är utvecklad i Sverige? Definitivt den första som från start är anpassad för FPV.

Kommentar

• kajakmannen
                        • jun 2006
                        • 1471

haha ja kanske det. Jag skall försöka göra en film senare idag. Dock inte HD då jag råkade landa min GoPro i en flod i förrgår

Eller så kanske jag tar med den lilla röda snabba så blir det GoPro film också haha

MVH / Kajaken

Kommentar

• flunk
                          • jul 2006
                          • 396

Vet vi något ungefärligt pris på denna skapelse? Mellan tummen och pekfingret...

Skickat från min Commodore VIC-20 via Tapatalk

Kommentar

• kajakmannen
                            • jun 2006
                            • 1471

Vet faktiskt inte men min gissning skulel bli att den hamnar i nivå med ritevingen och med ritevingen får du inte Pan/tilt nos samt att du behvöer komplettera med limmer etc för att få dit ytbeläggningen som används med Ritevingen.

Vova har sakt att han satsar på volym och inte på exklusivitet vilket indikerar ett lågt pris. Mer än så ett jag inte.

MVH / Kajaken

Kommentar

• kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

Ser att du bor i Björklinge Flunk.

Har du lust och tid så kan du väl komma upp till Älvkarleby så får du klämma lite på de prototyper jag har hemma

MVH / kajaken

Kommentar

• flunk
                                • jul 2006
                                • 396

Ursprungligen postat av kajakmannen
                                Ser att du bor i Björklinge Flunk.

Har du lust och tid så kan du väl komma upp till Älvkarleby så får du klämma lite på de prototyper jag har hemma

MVH / kajaken
                                Aha, är det därifrån du kommer. Har ju sett att filmerna är från RFK Fyris fält...

Det vore väldigt skoj att se. Är riktigt sugen på att skaffa en sån där när de finns tillgängliga.

Skickat från min Commodore VIC-20 via Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...