TBS Caipirinha
Kollaps
X
-
Jag har kapat denna tråd, tror inte Neu bryr sig. DOSD installerad på vingen och vilken skillnad det blev all information som behövs och lite till. RSSI som meddelar status, Hastighet är nyttigt att veta vid flygning med vinge, Stall varning, Heading home är skönt att veta vart ifrån flygningen började och en massa annat.
Nu kan man börja flyga vingen som det är tänkt, äntligen.
KennethKommentar
-
Härligt att se, tror snart du ångar att köpte Rvjet.
Idag tog jag min ett steg ytterligare 2.3km, skall hädan efter använda mig av en annan teknik. Att flyga iväg mot vinden för att sedan flyga hem i med vind. Batteriet höll på att ta slut och när den var ovan mig och jag tog av mig googlesen då såg jag hur långsamt den flög, det stod 13 km/h i displayen och det stämde den kröp fram.
Nåja allt gått
KenKommentar
-
Vågar mig inte längre än 1,3km utan RTH :( jaja ska köra samma videosändare på min rvjet så får vi se hur långt jag kommer med RTH
Jag seglade hela vägen hem (1,3km) men tycker att jag har dålig rssi redan runt 1km men litar inte på ezosd så får se vad min rvosd kommer säga när jag är 1km bort.
Kommentar
-
Varför ångra? RVJET och Cap är ju helt olika modeller så jag tycker inte det är konstigt att ha bägge. Min rekommendation är att börja med den korta vingen, då flyger den bäst tycker jag. Även om det definitivt går att flyga proximity med den långa också.
Med RVOSD i RVJETen så är det bara att ställa in throws och tyngdpunkt enligt manualen och mina RVOSD inställningar så kommer den att fungera bra. Går självklart att tweaka till ännu bättre såklart.Kommentar
-
på andra maskiner så har jag använt tavelhängare som vinghållare, kanske inte snyggast i världen men det funkar.Kommentar
-
Cap svajar lite väl mycket, så en åtgjärd måste till.
Denna gången slet jag av cardboarden som sitter på fenorna och limmade dit dem med CA. Risken är dock större vid en hård landning att vingen går i sönder eller fenorna lossnar.
Jag kan säga att Cap. blev MYCKET stabilare med fasta fenor trots stark vind(skriv storm) och jag kan säga att Cap är livsfarlig i kraftig vind då den är så långsam, svängde medvind och hamnade 500 m bort och nu kom jag inte framåt trots fullgas, den gick snarare backåt sakta, vilket jag kunde se på avståndsmätare. Provade en annan teknik och steg till 200m för att därifrån svagt dyka med fullgas rakt mot vinden och se avståndsmätaren började ticka åt rätt håll, efter en lång tur kom jag fram och gjorde en hård landning missade åkern och slog i vägen istället. Vingen höll, fenorna satt kvar - det blev nog inte så dumt ändå.
Tyvärr ingen film, glömde starta GoPro´n.
KenKommentar

Kommentar