TBS Caipirinha

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Nogot var tvunget att att goras.

Jag flyttade antennen till langst ut pa vingen och monterade den langst ut pa fenan.

En provflygning fick visa om det hjalpte eller inte.

Det hjalpte har nu full rssi tills jag tappade videolanken pa 1800m's avstand, Tydligen blev video lanken lite lidande av andringen, men rssi mottagningen ar nu klockren. Som tur ar har jag andra antenner pa vag in, hoppas de kommer att hjalpa.

Man forstar att det har med fpv ar inget man bara slanger ihop utan man far prova sig fram till bra losning, men nu ar jag pa banan igen.
    Ken

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Ursprungligen postat av Kenneth E
      Tog en tur idag på morgonen, video kan komma sedan.

Men idag fick jag min första FS låsning strax efter avståndet 1500m på 120m höjd, det roliga var att jag hade klar bild i Googlesen. RTH blir aktiverad av FS och nu blev det bara att vänta tills signalen kom tillbaka.

Det gick bra naturligtvis, men intressant att jag hade så dålig räckvidd, härom dagen flög jag 2.3km tills videosignalen försvann.

Efter det tänkte jag att jag kunde stiga så långt den orkar innan batteriet tog slut, 691m sedan vände det varje gång jag gasade slocknade videon, seglade hem vilket tog ett par minuter, med trevlig utsikt som följd.

Men det med FS låsningen var något nytt och skumt.
      Ken
      Lovad video: http://youtu.be/SOQm9yWW3C0

Det blåser cirka 6-7m/s skulle jag tro.
      Ken

Kommentar

• Sickan
        • jul 2012
        • 1080

Häftigt! Jag behöver börja flyga annat än multis, också Det ska bli roligt att se den live på nästa träff.

--
        S

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Ursprungligen postat av Sickan
          Häftigt! Jag behöver börja flyga annat än multis, också Det ska bli roligt att se den live på nästa träff.

--
          S

Ta med dig något att träna på, så skall jag visa dig!
          Hade för mig du nämnde att du hade plan hemma.
          Ken

Kommentar

• Sickan
            • jul 2012
            • 1080

Jo, tre som inte är färdiga. Alldeles för många projekt i luften Men jag måste ta tag det! Ser superkul ut.

--
            S

Ta med dig något att träna på, så skall jag visa dig!
            Hade för mig du nämnde att du hade plan hemma.
            Ken

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

det lilla jag har lärt mig av vingar med min tid med rvjet är att man måste öva på att flyga långsamt för att kunna landa bra, det är sån sjuk glidförmåga kommer alltid in för fort när jag ska landa. i luften är dom supertrevliga och lagom vilda

vore kul att se en capr i luften nångång , vad har dom för vingspann ? skulle vilja ha en lite mindre än rvjetten också.

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                det lilla jag har lärt mig av vingar med min tid med rvjet är att man måste öva på att flyga långsamt för att kunna landa bra, det är sån sjuk glidförmåga kommer alltid in för fort när jag ska landa. i luften är dom supertrevliga och lagom vilda

vore kul att se en capr i luften nångång , vad har dom för vingspann ? skulle vilja ha en lite mindre än rvjetten också.
                Har för mig att den är 85cm, ligger alltid redo i bilen. Gjorde en film igårkväll med låg vind som jag kan ladda ner när jag kommer hem från Kolmården, den visar filmen från vind under 5 m/s och där är Tbs cap starkast.

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

Har för mig att den är 85cm, ligger alltid redo i bilen. Gjorde en film igårkväll med låg vind som jag kan ladda ner när jag kommer hem från Kolmården, den visar filmen från vind under 5 m/s och där är Tbs cap starkast.
                  om du va i kolmården kunde du ju åkt förbi mig om du åker neråt och visa live på mitt fält

85 lät nice fast nästan väl litet ?

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                    om du va i kolmården kunde du ju åkt förbi mig om du åker neråt och visa live på mitt fält

85 lät nice fast nästan väl litet ?
                    Ett besök hade varit trevligt, men tanten har packat bilen full med ungar och packning, så inte ens takboxen kan rymma en X4 Hubsan och fick tyvärr inga grejor med mig-de stod bredvid bilen, men fick återgå till bygglokalen i brist på utrymme och jag blev jätte besviken.

Normalt följer alltid en quad och TBS vingen med i bilen och passerar dina trakter gör jag då och då på väg till Linköping och Stockholm.

Om den är för liten, för att vara en hyffsad FPV maskin som tar kanon rullar i alla väder är den för liten för, som en medelmåttig FPV maskin för den som hellre flyger är den perfekt och samtidigt inte förväntar sig perfekta rullar i merän vindstilla väder duger den gott till.

Fast flygmässigt är den superstabil, landningarna brukar sluta lite tidigare än planerat då den tappar flygförmågan vid gångfart. Och där jag normalt flyger finns ingen landningsbana utan den skall bara ner så det blir vad det blir, den uppgiften klarar den galant utan att gå insönder, så stryk tåler den.

Ken

Kommentar

• neu
                      • aug 2012
                      • 1047

Tycker min caip börjar flyga riktigt bra nu med skruvade fenor! Fast har problem med min Ezuhf. Får runt 80rssi på bara 1.3km (0-100 och 100 är sämst). Kör med 1/4 mono på rx och SRH-771 på tx och min firmware är den nyaste med extreme hopping aktiverat någon som vet vad som kan va fel?

En bild från dagens flygning. 550m över marken
                      Klicka på bilden för större version

Namn: 555m.jpg
Visningar: 1
Storlek: 51,6 KB
ID: 497948

och en bild på min caip så ni ser antennerna

Klicka på bilden för större version

Namn: 2013-08-17 22.48.51.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,3 KB
ID: 497949

Kommentar

• Sickan
                        • jul 2012
                        • 1080

Cool bild! Skåne är verkligen platt

--
                        S

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Ett besök hade varit trevligt, men tanten har packat bilen full med ungar och packning, så inte ens takboxen kan rymma en X4 Hubsan och fick tyvärr inga grejor med mig-de stod bredvid bilen, men fick återgå till bygglokalen i brist på utrymme och jag blev jätte besviken.

Normalt följer alltid en quad och TBS vingen med i bilen och passerar dina trakter gör jag då och då på väg till Linköping och Stockholm.

Om den är för liten, för att vara en hyffsad FPV maskin som tar kanon rullar i alla väder är den för liten för, som en medelmåttig FPV maskin för den som hellre flyger är den perfekt och samtidigt inte förväntar sig perfekta rullar i merän vindstilla väder duger den gott till.

Fast flygmässigt är den superstabil, landningarna brukar sluta lite tidigare än planerat då den tappar flygförmågan vid gångfart. Och där jag normalt flyger finns ingen landningsbana utan den skall bara ner så det blir vad det blir, den uppgiften klarar den galant utan att gå insönder, så stryk tåler den.

Ken
                          Här kommer utlovad film vid flygning under 5m/s, för att vara så liten är det helt OK. Denna togs när jag gjorde räckviddstesten efter det att jag flyttat antennen och jag vänder här vid 1.8km då videomottagningen är näst intill obefintlig. Området är Bara, mitt område där jag testar alla mina MK och FPV grejor, och där jag vänder tillbaka är PGA golfbanan på andra sidan Bara gentemot där jag befinner mig.

Håll till godo
                          Ken

Kommentar

• Sickan
                            • jul 2012
                            • 1080

Riktigt najs!! Ser superstabilt ut för att vara en liten plastbit

--
                            S

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Monterade på nya antenner, dubbelantenn på vingen, en under och en över typ clover med 4 vingar och på glasögonen satte jag dit en cross med 5 dB.

Jag hade lite svårt att hitta bra mottagning till planet då riktningen tydligen var fel, men det blev i alla fall 3129m på 200m höjd. Får nog träna på att hålla glasögonen riktade mot planet och inte titta i marken.
                              RSSI gick ner 86% på det avståndet, får väl vara godkänt tycker jag.

Jag fattade aldrig riktigt var jag var och flög, men jag svängde förbi Förenade bil vid motorvägen och fortsatte längst med 101:an och över Oxie innan jag vände tillbaka.

Provade också DVR1000 spelaren som fungerade klockrent.

Nu är nästa mål 5km.
                              Ken

Kommentar

• Sickan
                                • jul 2012
                                • 1080

Får vi se den på lördag?

--
                                S

Kommentar

Arbetssätt...