Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Mitt original batteri är så gott som paj (skulle jag tro), om jag laddar det genom medföljande laddaren som man stoppar in i lådan i 3h. Så visar lådan efter några minuter, kanske en kvart, när man startar upp att batteriet håller på att ta slut. Men när jag möter batteriet med multimeter så ser allt fint ut..
Min PCB (kan använda 2s lipo) som följer med vill inte alls fungera av okänd anledning.
Efter att ha läst på, på rcgroups så kan man kapa laddsladden (den med dc plugg) och dit på ett 3s o köra direkt i laddporten. Funkar det? Skulle vara otroligt skönt o köra vrx och glasögon på samma batteri!
Jag kör med headplay prorektorn och lipoladdkretsen där som har funkat fint. Gjorde en sladd innan med spänningsregulator så att jag kunde köra den på 3s också vilket funkade, skulle inte koppla in 3s direkt om jag var du.
Mitt original batteri är så gott som paj (skulle jag tro), om jag laddar det genom medföljande laddaren som man stoppar in i lådan i 3h. Så visar lådan efter några minuter, kanske en kvart, när man startar upp att batteriet håller på att ta slut. Men när jag möter batteriet med multimeter så ser allt fint ut..
Min PCB (kan använda 2s lipo) som följer med vill inte alls fungera av okänd anledning.
Efter att ha läst på, på rcgroups så kan man kapa laddsladden (den med dc plugg) och dit på ett 3s o köra direkt i laddporten. Funkar det? Skulle vara otroligt skönt o köra vrx och glasögon på samma batteri!
Tjena,
Kör inte med lipo (12.6v) direkt i DC pluggen, du bränner säkringarna direkt i HP! Om du har RVs adapter för 2S lipo så ska laddsladden sitta i en stund för att "ladd adaptern" ska komma igång. Kör med det själv och det funkar bra!
Mitt original HP lipo verkade också lite trött så jag bytte till 2S lipo.
Kör inte med lipo (12.6v) direkt i DC pluggen, du bränner säkringarna direkt i HP! Om du har RVs adapter för 2S lipo så ska laddsladden sitta i en stund för att "ladd adaptern" ska komma igång. Kör med det själv och det funkar bra!
Mitt original HP lipo verkade också lite trött så jag bytte till 2S lipo.
/Calle
Jag har kört min på full 3cells acc i dcpluggen utan att bränna ?
Normalt sett kör jag alltid på 2cell men ibland har man glömt att ladda den då trycker jag i 3cell som jag har i markstationen .
Då ett 3S både är över och under 12V så fungerar inte en step-down så bra. Bättre med en sk buck-boost omvandlare som klarar av att både sänka och höja spänningen.
Kommentar