Snutt från igår. Sjukt kul!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kronblom
    • maj 2012
    • 319

Ursprungligen postat av Copterdude
    Najs, kör också en Blackout. Vad kör du för FC ? Har provat CC3D från RMRC men fick det inte att lira riktigt som jag ville men är kass på att ställa in PIDs. Kör nu Flip (Multiwii) sålänge istället då det är mer förlåtande med PIDsen.
    Jag kör med exakt den setup som är rekommenderat. Så det är CC3D med Tiger motorer etc. Jag flyger med standardinställningarna som jag har justerat väldigt lite i basic läge. Det funkar och jag tycker den flyger bra, det som är problemet för tillfället är min egen förmåga som behöver tränas upp.

Kom ut en sväng tidigt imorse och körde några ackar. Fantastiskt kul. Två proppar gick sönder vid för hårda landningar. men bara byta och köra vidare. Ovanligt känsliga de där GemFan.

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Okej låter bra. Får ta och ge det en till chans sen. Kör också med Gemfan. Dom är mjuka men billiga så man kan ha ett drös på lager

Ursprungligen postat av kronblom
      Jag kör med exakt den setup som är rekommenderat. Så det är CC3D med Tiger motorer etc. Jag flyger med standardinställningarna som jag har justerat väldigt lite i basic läge. Det funkar och jag tycker den flyger bra, det som är problemet för tillfället är min egen förmåga som behöver tränas upp.

Kom ut en sväng tidigt imorse och körde några ackar. Fantastiskt kul. Två proppar gick sönder vid för hårda landningar. men bara byta och köra vidare. Ovanligt känsliga de där GemFan.

Kommentar

• Copterdude
        • maj 2012
        • 1269

Blev lite flyg med Blackout 220mm miniquaden idag med Flip multiwiit. Sänkte P värdena en aning. Det känns som att flyga en tegelsten med Gopro2 och 1800mah batteri plus ombyggd med extra centerplatta och dämpare. Får byta ut mot en GP3a och mindre batteri, känns som en traktor när man ska byta riktning

Första delen i videon är över vattnet, andra vid en fotbollsplan.

Kommentar

• kronblom
          • maj 2012
          • 319

Jösses. Och över vatten!! jag måste öva mer för att kunna börja flyga snabbt och lågt.

Kommentar

• markusb
            • jun 2009
            • 1376

Snygg flygning!
            /Markus
            Min youtubekanal

Kommentar

• Copterdude
              • maj 2012
              • 1269

Ursprungligen postat av kronblom
              Jösses. Och över vatten!! jag måste öva mer för att kunna börja flyga snabbt och lågt.
              Det kommer, bara öva i lugn och ro och inte ha för bråttom
              När man känner gränserna för utrusningen och litar på den börjar man kunna "ta ut svängarna" lite.
              Själv har jag inte vågat mig på ratemode ännu, kör Horizonmode som har autolevel.
              Kommer nog fortsätta med det ett tag till.

Ursprungligen postat av markusb
              Snygg flygning!
              Tack, det var riktigt bra väder för flygning. Kul att säsongen kommit igång nu.

Kommentar

• Jorgen
                • feb 2013
                • 777

Nu när prylarna till Gekkon börjar ramla in så funderar jag lite på linsen till kameran. Jag har flugit lite 450 storlek med 2.1 lins och predagor glasögon men det känns svårt att bedömma höjd och avstånd. Är det mest en vanesak eller kan ni rekommendera en annan lins?

Det känns som att det är höjden är ganska viktig när man snurrar runt en halvmeter över marken med de här små visparna.

Jörgen

Kommentar

• Copterdude
                  • maj 2012
                  • 1269

2.8mm kör många inklusive mig själv med på miniquads, blir lagom stort synfält.

Kommentar

• kronblom
                    • maj 2012
                    • 319

Japp, jag hade 2.1 på min men bytte rätt snabbt till 2.8. Jag var ute och flög lite mer idag, lite mer vind men det var inga problem.

Kommentar

• Copterdude
                      • maj 2012
                      • 1269

Blåste endel idag men naturligtvis måste man FPV:a endå envis som man är.
                      Träna ratemode för andra gången ska göras över vatten i blåst haha.
                      När jag åkte medvind fick jag dra ner gasen rejält, kändes som jag skulle blåsa bort :P

Måste byta ut GP2:an då det är lite för tungt, blir inte så mycket krut kvar annars.

Kommentar

• Utmanaren2002
                        • aug 2006
                        • 231

coolt...
                        Bra musik
                        Göran
                        En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Ursprungligen postat av Utmanaren2002
                          coolt...
                          Bra musik
                          Göran
                          Tack, kommer bli fler vattenfilmer så fort vädret blir bra. Problemet med att flyga över vattnet är att det är svårt att se var man är utan GPS och OSD när det är dåligt med landmärken
                          Men kommer testa flyga lite vid vår båthamn då är det lättare att se var man är när det finns landmärken i form av bryggor osv.

Är sjukt impad över hur bra Naze32Acro hanterar vind. När man slår igång acromode känns inte vinden alls mer än att det går trögare. Funderar även på att prova 4S för att få mer fjutt men då får man reducera maxgas så man inte bränner motorerna hehe.. Lite väl hög Kv för 4S men vore kul att prova.

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Ursprungligen postat av Copterdude
                            Tack, kommer bli fler vattenfilmer så fort vädret blir bra. Problemet med att flyga över vattnet är att det är svårt att se var man är utan GPS och OSD när det är dåligt med landmärken
                            Men kommer testa flyga lite vid vår båthamn då är det lättare att se var man är när det finns landmärken i form av bryggor osv.

Är sjukt impad över hur bra Naze32Acro hanterar vind. När man slår igång acromode känns inte vinden alls mer än att det går trögare. Funderar även på att prova 4S för att få mer fjutt men då får man reducera maxgas så man inte bränner motorerna hehe.. Lite väl hög Kv för 4S men vore kul att prova.
                            vad har du för kv?
                            ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                            |FPV STUFF|
                            |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                            |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                            | DJI Inspire 1 |
                            |TERMIK OCH HANG |
                            |
                            Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Copterdude
                              • maj 2012
                              • 1269

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                              vad har du för kv?
                              2300kv Tiger MN1806 96W Max. 5" propp.
                              *edit* var visst bara 96W så blir nog inte 4S ändå.. Stog fel på en sida.
                              Senast redigerad av Copterdude; 2014-04-07, 17:02.

Kommentar

• simonarvestrand
                                • jan 2012
                                • 3850

hade nog blivit lite väl bra klipp
                                ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                                |FPV STUFF|
                                |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                                |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                                | DJI Inspire 1 |
                                |TERMIK OCH HANG |
                                |
                                Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                                |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

Arbetssätt...