Härliga bilder :thumbup:
Warbirdmeeting i Eskilstuna 2009-06-06 - lite bilder...
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
[QUOTE=ChristerL;211956]Trots regnet var det en rejält kul träff! Framför allt njöt jag av Pers Spitfireflygning. Det var det bästa jag sett på länge.
QUOTE]
Håller med dig Christer, men skall jag vara riktigt ärlig så flyger Per mycket fräckare på hemmafältet i Riverdick
Tack till arrangörerna för ett trevligt meeting även för åskådare
/KurtKommentar
-
Det där är dessvärre min Spit men det var en häftig bild må jag säga.. klart är i alla fall att Saito 180:an inte går riktigt som den ska.. Dags att kolla upp den ordentligt. :nurse:Flyg lågt och fort!
Mvh, Lars WestinKommentar
-
Jo du Bokis, det är den kärran du tror att det är. Jag får väl skriva en rad här på forumet om den när den väl är provad. Tyvärr hade jag inte riktigt tid att testa allt innan träffen och när det väl var dags att prova den visade det sig att motorn snurrade åt fel håll. Kan ju bli så med elmotorer... Jag ville inte upprepa förra årets tråkigheter med Corsairen som jag kraschade under provflygningen veckan innan träffen och därför hade jag inte testat allt ordentligt i tid som man borde ha gjort. När det väl började strula på träffen ville jag inte börja stressmecka utan jag valde att vänta med premiären till ett annat lugnare tillfälle. Känns som att kärran är värd det. Som tur var hade jag annat med mig att flyga med :-)
/LowflyerLive to fly, fly to live!Kommentar
-
Helt rätt tänkt Janne.Jo du Bokis, det är den kärran du tror att det är. Jag får väl skriva en rad här på forumet om den när den väl är provad. Tyvärr hade jag inte riktigt tid att testa allt innan träffen och när det väl var dags att prova den visade det sig att motorn snurrade åt fel håll. Kan ju bli så med elmotorer... Jag ville inte upprepa förra årets tråkigheter med Corsairen som jag kraschade under provflygningen veckan innan träffen och därför hade jag inte testat allt ordentligt i tid som man borde ha gjort. När det väl började strula på träffen ville jag inte börja stressmecka utan jag valde att vänta med premiären till ett annat lugnare tillfälle. Känns som att kärran är värd det. Som tur var hade jag annat med mig att flyga med :-)
/LowflyerKommentar
-
Tackar o kommer nästa år.
Mycket trevlig föreställningen med mycket fin Spitfire flygning mm. Skrev lite på min Blogg och satte in lite bilder.
Är fortfarande helt skakad efter att ha upptäckt att det satt en elmotor i ME-109 an. Dammsugare har elmotorer och inte flygplan.....
Vill påminna er om att boka in Fredagen och Lördagen den 24-25 Juli då vi har storskala flygträff i Arboga på stora flygfältet. Allt och alla är välkomna.....
Jonas Hagberg No4Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.Kommentar
-
Live to fly, fly to live!Kommentar
-
Sådärja.... nu har jag äntligen fått ut lite film från helgen. Håll tillgodo!!
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=raq1X65p6AI"]YouTube - Eskilstuna[/ame]
Skönt med ett meeting utan en massa flygplan som tror att de är helikoptrar =)Våga vägra Powerbox!
Futaba T26SZKommentar
-
Härlig film Per :thumbup:
Synd att du fick med en av mina absolut sämsta warbird landningar jag gjort :(
Först lurade jag mig på fältkanten, sen vete fåglarna vad jag tänkte på egentligen, men fick inte riktigt upp varvet på motorn igen, ni såg nog röken. Aningen fet på tomgången. Nu justerat.
Landningen ser aningen hård ut men det var ingen fara, inget trasigt.Kommentar

Kommentar