Warbirdmeeting i Eskilstuna 2009-06-06 - lite bilder...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matbos
    • jul 2008
    • 1444

Härliga bilder :thumbup:
    /Matte
    :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• ChristerL
      • maj 2006
      • 1228

Ursprungligen postat av bokis
      Den där ME 109:an känner jag igen..Var det nån som tordes flyga med den?
      När den skulle provas gick snurran åt fel håll.... Så tyvärr varken taxning eller flygning!
      /Christer Landberg

Fw190D9
      Fw190F2
      Hawker Tempest Mk. V
      S29C Tunnan

Kommentar

• ChristerL
        • maj 2006
        • 1228

Trots regnet var det en rejält kul träff! Framför allt njöt jag av Pers Spitfireflygning. Det var det bästa jag sett på länge.

Kul också att se att det var så mycket flyg mellan skurarna, och allt av hög klass. Ger klart mersmak och nästa år är redan inbokat!
        Bifogade filer
        /Christer Landberg

Fw190D9
        Fw190F2
        Hawker Tempest Mk. V
        S29C Tunnan

Kommentar

• Per P
          • jun 2007
          • 1285

Ursprungligen postat av ChristerL
          Trots regnet var det en rejält kul träff! Framför allt njöt jag av Pers Spitfireflygning. Det var det bästa jag sett på länge.

Tack Christer!! Kul att ha träffat o pratat med dig! Fina bilder hade du också :lollypop:
          Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• Ompa
            • aug 2006
            • 2961

He he, sista bilden av en spitt publicerad av Christer ser ut som om den nyss fått en påskjutning av en fritz. Kolla in rökpuffarna efter modellen.
            Modellflyg
            En Stört-skön hobby
            :crazy_pilot:
            //Tomas//

Kommentar

• qrt
              • maj 2006
              • 237

[QUOTE=ChristerL;211956]Trots regnet var det en rejält kul träff! Framför allt njöt jag av Pers Spitfireflygning. Det var det bästa jag sett på länge.
              QUOTE]

Håller med dig Christer, men skall jag vara riktigt ärlig så flyger Per mycket fräckare på hemmafältet i Riverdick
              Tack till arrangörerna för ett trevligt meeting även för åskådare
              /Kurt

Kommentar

• taygher
                • jun 2006
                • 735

Ursprungligen postat av Ompa
                He he, sista bilden av en spitt publicerad av Christer ser ut som om den nyss fått en påskjutning av en fritz. Kolla in rökpuffarna efter modellen.
                Det där är dessvärre min Spit men det var en häftig bild må jag säga.. klart är i alla fall att Saito 180:an inte går riktigt som den ska.. Dags att kolla upp den ordentligt. :nurse:
                Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Lowflyer
                  • aug 2007
                  • 78

Ursprungligen postat av ChristerL
                  När den skulle provas gick snurran åt fel håll.... Så tyvärr varken taxning eller flygning!
                  Jo du Bokis, det är den kärran du tror att det är. Jag får väl skriva en rad här på forumet om den när den väl är provad. Tyvärr hade jag inte riktigt tid att testa allt innan träffen och när det väl var dags att prova den visade det sig att motorn snurrade åt fel håll. Kan ju bli så med elmotorer... Jag ville inte upprepa förra årets tråkigheter med Corsairen som jag kraschade under provflygningen veckan innan träffen och därför hade jag inte testat allt ordentligt i tid som man borde ha gjort. När det väl började strula på träffen ville jag inte börja stressmecka utan jag valde att vänta med premiären till ett annat lugnare tillfälle. Känns som att kärran är värd det. Som tur var hade jag annat med mig att flyga med :-)

/Lowflyer
                  Live to fly, fly to live!

Kommentar

• Ompa
                    • aug 2006
                    • 2961

Ursprungligen postat av Lowflyer
                    Jo du Bokis, det är den kärran du tror att det är. Jag får väl skriva en rad här på forumet om den när den väl är provad. Tyvärr hade jag inte riktigt tid att testa allt innan träffen och när det väl var dags att prova den visade det sig att motorn snurrade åt fel håll. Kan ju bli så med elmotorer... Jag ville inte upprepa förra årets tråkigheter med Corsairen som jag kraschade under provflygningen veckan innan träffen och därför hade jag inte testat allt ordentligt i tid som man borde ha gjort. När det väl började strula på träffen ville jag inte börja stressmecka utan jag valde att vänta med premiären till ett annat lugnare tillfälle. Känns som att kärran är värd det. Som tur var hade jag annat med mig att flyga med :-)

/Lowflyer
                    Helt rätt tänkt Janne.
                    Modellflyg
                    En Stört-skön hobby
                    //Tomas//

Kommentar

• No4
                      • okt 2007
                      • 165

Tackar o kommer nästa år.

Mycket trevlig föreställningen med mycket fin Spitfire flygning mm. Skrev lite på min Blogg och satte in lite bilder.

Är fortfarande helt skakad efter att ha upptäckt att det satt en elmotor i ME-109 an. Dammsugare har elmotorer och inte flygplan.....

Vill påminna er om att boka in Fredagen och Lördagen den 24-25 Juli då vi har storskala flygträff i Arboga på stora flygfältet. Allt och alla är välkomna.....

Jonas Hagberg No4
                      Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

Kommentar

• Lowflyer
                        • aug 2007
                        • 78

Ursprungligen postat av No4

Är fortfarande helt skakad efter att ha upptäckt att det satt en elmotor i ME-109 an. Dammsugare har elmotorer och inte flygplan.....

Jonas Hagberg No4
                        Skillnaden mellan en elmotor och en förbränningsmotor är att du inte såg motorn så att säga Jonas :-)

/Janne
                        Live to fly, fly to live!

Kommentar

• Per P
                          • jun 2007
                          • 1285

Sådärja.... nu har jag äntligen fått ut lite film från helgen. Håll tillgodo!!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=raq1X65p6AI"]YouTube - Eskilstuna[/ame]

Skönt med ett meeting utan en massa flygplan som tror att de är helikoptrar =)
                          Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• Sigun
                            • aug 2007
                            • 3942

Tack för en riktigt bra film Per !.. :thumbup::thumbup:

/Martin

Kommentar

• Ompa
                              • aug 2006
                              • 2961

Härlig film Per :thumbup:

Synd att du fick med en av mina absolut sämsta warbird landningar jag gjort :(
                              Först lurade jag mig på fältkanten, sen vete fåglarna vad jag tänkte på egentligen, men fick inte riktigt upp varvet på motorn igen, ni såg nog röken. Aningen fet på tomgången. Nu justerat.
                              Landningen ser aningen hård ut men det var ingen fara, inget trasigt.
                              Modellflyg
                              En Stört-skön hobby
                              //Tomas//

Kommentar

• matbos
                                • jul 2008
                                • 1444

Fin film vilket härligt ljud i stjärnmotorn :thumbup::thumbup:
                                /Matte
                                :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

Arbetssätt...