Jag tror inte heller du törs!!
Jetflyg verkar vara ganska enkelt..?
Kollaps
X
-
Det är en helt annan sak att flyga ett flygplan när varje enda pryl är det bästa som finns på planeten. Ja med hobbyking sändare och servon är det både svårt och olämpligt, men med rätt saker är det enkelt, eller hur man nu ska beskriva det.Ja, jo kanske inte det bästa säkerhetsarrangemanget, men förutom det så var det som sagt häftigt.
Loopen liknade mer en misslyckad krasch i min värld, han missade ju marken..
Fast jag har inte riktigt fattat hur man hanterar något som gör 200-300 km/h och det räcker att man nyser så har det försvunnit iväg över skogsbrynet. Iofs så börjar jag tycka att Easy Staren är lite slö, så det kanske är dags att uppgradera till Jet!?
Sedan finns ju alltid Hotliners, älskar ljudet från dom. Blev lite rädd och klev bakåt när jag mötte en för första gången som dök på Elefantastisk..
Tyvärr går det väl inte hovra med dom?
Okej alla kan inte köra F1 men 300blås i en Porsche är en baggis jämfört mot en V70. Swist i 500km/h är en baggis jämfört mot att flyga med hxt500 servon i en shockflyer.SuperheroKommentar
-
Det är en helt annan sak att flyga ett flygplan när varje enda pryl är det bästa som finns på planeten. Ja med hobbyking sändare och servon är det både svårt och olämpligt, men med rätt saker är det enkelt, eller hur man nu ska beskriva det.
Okej alla kan inte köra F1 men 300blås i en Porsche är en baggis jämfört mot en V70. Swist i 500km/h är en baggis jämfört mot att flyga med hxt500 servon i en shockflyer.
Flyger min Easy Star med en JR XG8 och en 8-kanals orginalmottagare med satellit, men jag kanske behöver uppgradera den? :worked_till_5am:
Jag känner en kille som har en Opel Ascona med 750 hk. Jag borde kanske åka med en tur för att se om din a teorier stämmer. Han ville för övrigt trimma till min V70 T5 från 250-320 hk men jag lyckades stoppa honom, just av anledningen att jag inte vill ha en V70 med 320 hk..
Nä allvarligt Henke, jag förstår vad du menar. Samma som med databaser, skit in leder till skit ut och i fallet med jetplan kan det få ganska svåra konsekvenser.
Och vad gäller er två....
He, he.... Jag lovar att om jag någonsin startar ett jet, så ska jag tvinga er att närvara och ni får själva försöka överleva katastrofen på plats! :sarcastic:
För att travestera Henkes signatur: Jag har inte hållit på så länge att jag inte inser att jag inte kan ett skit.Senast redigerad av Medeashusse; 2013-11-15, 19:56.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Egentligen inte jag heller MrJ och jag kanske borde titta på det här med FPV innan det är dags!?
I annat fall så kanske Thomas och Pgrts vill köra trippelkommando?
Hepp, nu blev käften större än både plånbok och kunskap. Det har ju aldrig hänt förr...Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Det får dom gärna göra, det har ju funkat förr...
Under tiden studerar jag botten på en äkta Skånsk jordkällare, det verkar väldigt intressant...
/\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
Ja jisses. Har hänt en del sedan 60:talet då jag började radioflyga.... Ingen hovring, ingen rök och knappt någon kontroll alls i början... Men det är klart att det hade varit stört omöjligt med en SEMO Auster och en OS-Pet på 1,5cc. Det! Hade varit en bedrift som hetat duga eller nått.....
Simma lugnt!
SosenWhat´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)Kommentar
-
Kommentar
-
Lite hetsk stämning här nu, va!? :sarcastic:
Ja, jo två sådana vill jag också ha, men försökte bara verka lite mogen och börja med EDF.
I vilket fall, till en början har jag den här lilla gynnaren som står i ett hörn, blänger lite elakt på mig och vill komma ut o flyga!
Har inte kommit till den på "att göra listan". Får se om det blir dags till våren eller sommaren.
Sedan, när jag kraschat den kanske det blir dags för jetplan i den evolutionära kraschstegen..... Eller inte alls överhuvudtaget..
Är det någon gång man verkligen behöver dubbel eller trippelkommando så torde det vara när man flyger jet för första gången, istället för när man kastar upp ett robust skolflygplan för några tusenlappar!?
Sosen, jag började med RC-flyg i Maj i år och jag tycker också utvecklingen går rasande fort!
Senast redigerad av Medeashusse; 2013-11-16, 02:10.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Lite allvarligt, när jag ändå spånar och drömmer. Om man nu vill tråckla sig in mot lite snabbare plan längre fram (läs långt fram). Var börjar man? Stryker, Twister, Funjet eller något helt annat?Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar

Kommentar