Jetflyg verkar vara ganska enkelt..?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

Visst, såg annonserna också!
    Skickas inte..

1092 km enkel väg till OkQ8 i Ludvika, för att vara exakt... Suck..

Ingen som ska förbi Ludvika och sedan hit?

Jag som precis klurat ut den perfekta platsen för höghastighetsträning! En frusen Torneälv..

Senast redigerad av Medeashusse; 2013-11-20, 01:42.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• jocke1963
      • dec 2007
      • 2709

Ojj, vackert!
      Ser att solen står högt oxå....
      ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

Måste erkänna att det inte jag som tagit bilden, se det mer som en situationsbeskrivning! Sol upp 9.05 sol ned 13.32
        Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• jocke1963
          • dec 2007
          • 2709

Jobbar farbror oxå natt, som undertecknad...?
          ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Medeashusse
            • maj 2013
            • 959

Yepp, kommer inte ihåg när jag såg dagens ljus sist! När jag drömmer är det mörkt också!
            Funderar på att jobba lite dag strax före Jul för då är solen bara uppe en kvart.

Kommentar

• Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

När vi ändå halkat off topic så här på morgonkvisten, en oväntad vägskylt från förra vintern.. Var bara tvungen att backa tillbaka och ta en bild.

Skickas inte..

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                • 7676

Hundspann!

Sorry, kunde inte låta bli...
                Retroholic!

Kommentar

• petera38
                  • dec 2008
                  • 592

Kul tråd den här....

/Pete
                  An Expert has done every mistake ...
                  A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:

Kommentar

• henke2
                    • mar 2011
                    • 3188

Ursprungligen postat av Medeashusse

Skickas inte..
                    Lite Thomasnivå, men det är klart han inte skickar dem när han ska sälja dem...

Superhero

Kommentar

• Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

Guuud vad jag älskar Göteborgshumor, suck! Men Thomas håller efterhand på att härda mig. :eek:

Pete, "skickas inte"-kommentaren är inte något personligt! Det handlar bara om att det är svårt att köpa begagnat om man bor lite avsides, för väldigt många vill inte skicka beg plan överhuvudtaget oavsett storlek och möjlighet till nedmontering innan transport.

Henke menar du att det reda är eller att det blir när man skickar!? :blink:
                      Senast redigerad av Medeashusse; 2013-11-20, 19:21.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                        • 7676

Göteborgshumor??
                        Då ska du alltså köpa (köra) en sån här...
                        Retroholic!

Kommentar

• Medeashusse
                          • maj 2013
                          • 959

Gahhhhhh! :banghead:

Kommentar

• Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

För att få lite ordning i klassen! :sarcastic:

Vad är väl en bal på slottet, alldeles alldeles....

Ibland så är det lika bra för min del att saker inte blir som jag hoppats på. Tror att jag hade hållit på med det här, mer än att flyga inverterat 220 km/h en meter ovanför marken.

Kommentar

• henke2
                              • mar 2011
                              • 3188

Ursprungligen postat av Medeashusse
                              För att få lite ordning i klassen! :sarcastic:

Vad är väl en bal på slottet, alldeles alldeles....

Ibland så är det lika bra för min del att saker inte blir som jag hoppats på. Tror att jag hade hållit på med det här, mer än att flyga inverterat 220 km/h en meter ovanför marken.
                              Mina personliga åsikter och erfarenheter kring videofilmerna - Väljer man Delaykings glasfiberflygplan som är tunga och veka och med en manual som är fel så skall det till tur om det skall gå bra.Tyngdpunkter är inte deras starka sida och missar man att hitta rätt tyngdpunkt på något annat håll än manualen så går det åt skogen. Jag vet att vissa håller dessa flygplan högt, men ofta glömmer dem säga att de bytt ut många prylar, förstärkt här och var, riktat kropp och vingar och hittat utslag/tyngdpunkt på nätet samt att den är lite för tung för att vara riktigt behaglig. Alla vill inte ha en skumvåffla men rent tekniskt är dem långt före idag jämfört med de billigare glasfiberkitten.

Har svårt att greppa om du vill ha tipsen men jag kör på... Välj något av de plan som förespråkas i denna tråden med vettiga servon, mottagare, drivlina och bygg klokt efter manualen så kommer det gå utmärkt. Gör en byggtråd med en Tomahawk Viperjet och spåna fram någonting bra tillsammans med alla, träna i simulatorn, gå ut och äg världen till sommarn
                              Superhero

Kommentar

• Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

Självklart så vill jag höra och gärna mer längre fram!
                                Lusläser allt även om jag kan ge ett något ofokuserat intryck.
                                Som jag skrev tidigare så är det här forumet suveränt med tanke på kunskapsbanken man får tillgång till genom alla som skriver, spånar och skojar med en när man frågar!
                                Hade inte haft större chans än en snöboll i helvetet om det inte varit för det.

Men mitt "stora misstag" var väl att lite naivt starta den här tråden med några oskyldiga videoklipp och nu finns det inte en chans att jag kommer lyckas få bort den här idén från skallen! :p Snickardjäveln verkade genomskåda mig långt tidigare än jag har självinsikt...

Så ingen behöver bli förvånad om det dyker upp en Viper-byggtråd längre fram!

Isen på älven går inte upp förrän i mitten på Maj så än finns det finns gott om tid till höghastighetsträning på stora ytor. Just nu tjocknar isen snabbt...

The world isn't big enough....
                                Senast redigerad av Medeashusse; 2013-11-22, 01:17.

Kommentar

Arbetssätt...