Södra Länken !!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tobbe
    • maj 2006
    • 99

Om du mailar polisen i Stockholm och frågar om du får flyga genom södra tunneln utan att ha spärrat av den samma får du nog ett svar. Jag är ingen jurist men har sunt förnuft. Jag vill inte bråka med dig som person utan bara resonera om vad som har hänt. No hard feelings personligen typ

/Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

Kommentar

• tobbe
      • maj 2006
      • 99

Det bästa svaret är nog Henkes egna.. Dvs tystnad..

/Tobbe

Kommentar

• Bj
        • jun 2006
        • 388

självklar är det "no hard feelings" tobbe 8) (gäller dig också Poteta)

och jag måste nog ärkänna att ditt svar att någon har krypit under en sten drog nog mitt leende ännu längre bakåt.....
        Mvh
        Bjarne Kvilvang

Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
        För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Kommentar

• OlleP
          • aug 2006
          • 161

Ursprungligen postat av tobbe
          Både SMFF och RCFF har KLART tagit avstånd från denna fjortis-prylen. Har vi tur kommer modellflyget i Sverige undan med en "varning". Hoppas att jag aldrig får se nått liknande i framtiden.
          /Tobbe
          Naturligtvis måste alla "offentliga personer" ta avstånd från sådana hyss.
          Om mina barn ville göra något liknande skulle jag också säga nej.
          Men det hindrar mig inte att tycka, det var fränt.
          Jag flyger hellre i luften själv än låter mina plan krevera!

Kommentar

• tobbe
            • maj 2006
            • 99

Du har en point Olle

/Tobbe

Kommentar

• Poteta
              • jun 2006
              • 603

No hard feeling alls Bj, det är ju detta som är kul i ett diskussionsforum.
              Om alla tänkte och tyckte samma så hade trådarna inte blivit långa.
              Nytänd flygare!
              (Nu även med elvisp!)

Kommentar

• Bj
                • jun 2006
                • 388

Helt rätt Poteta, man måste kunde räta varan lite då och då utan att det behöver bli något krig...... Bara roligt att provocera fram lite andra meningar, och som du säjer har vi alla tyck det samma kunde vi lägga ner alla diskusjons forum. :(
                Mvh
                Bjarne Kvilvang

För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Kommentar

• Nexus
                  • maj 2006
                  • 744

Hej Bjarne

titta noga att varför du sade :

4. Så har vi ni som skriker högst om att detta får så stor uppmärksamhet att det kommer att bli ändringar i vad vi modellflygare får och inte får. Jaha vem fa.. är det som ger detta uppmärksamhet, jo ni med alla eras inlägg om hu farligt, dumt, etc, etc detta var. Ingen annan. Så om det blir ändringar så skyll inte på piloten men skyll er själva för om ingen hade brydd sig tror ni då da hade blivit något bråk om detta?

att du menar att du skylla på oss vaddå ???

du vet inte vad du säger då ???

man aldrig säger skylla på folk !!

MVH Steve

:? :? :?
                  Excell 60 2 St
                  Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                  Concept SR
                  Modeltech Cap 21 2 st
                  Wonder 2 St
                  skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                  Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                  Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• Bj
                    • jun 2006
                    • 388

Ursäkta så hemskt mycket för skrivfelet, jag är jo norsk och har aldrig lärt svenska utom av mig själv så nog en gång ursäkta för skrivfelet.

Bara för att förklara då, så betyder skyll skuld. Skyll är då det norska ordet och det va dock inte meningen att det skulle vara med.
                    Mvh
                    Bjarne Kvilvang

Kommentar

• Nexus
                      • maj 2006
                      • 744

okej Jag förstår att du menar det jag trodde att du menar skylla på folk så
                      man ska aldrig säger skylla på folk som sagt det har hänt med mig också det var pilots egen fel som sagt att han inte följer regler under mitt tiden det var hände då 10 år sen
                      han flyger mot mig det var nära krock han var stor idiot därför han följer inte regler så han har bruten mot regler bestämmelse så han skulle nödland med sin plan på andra sidan och inte landa nära pubilk eller jag var f.d SRFK medlem där förut har hänt förut
                      en person varna honom att inte landa nära pubilk
                      tänk om skulle krock honom utan veta eller man kan inte hörde så han hade sin plan som stannade motor så han glider landade därför
                      så jag blev förvånder att det var krock Nära mot mig så bara en eller två meter brevid mig så hemskt
                      inte kul för oss eller folk !!

MVH steve

:? :? :?
                      Excell 60 2 St
                      Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                      Concept SR
                      Modeltech Cap 21 2 st
                      Wonder 2 St
                      skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                      Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                      Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• wesse
                        • maj 2007
                        • 5864

men va fasen

varför i herrans namn blir inte mina flygningar så omtalade som denna....

nu ska jag ät en kanelbulle o glöm inte att stäng på radion när ni flyg...

:love: Get high with hovering
                        not drugs :love:

Kommentar

• kenneth67
                          • jun 2007
                          • 2545

Ursprungligen postat av tobbe
                          Efter som polisen garanterat inte givit tillstånd är det givetvis inte lagligt. Hur svårt är det att förstå??
                          /Tobbe
                          det är mycket polisen inte ger tillstånd till om man frågar dom men det är oftast inte heller förbjudet i ngn lag utan helt efter deras godtycke! frågar du polisen om du får pinka i buskarna säger dom nej ....... men det är å andra sidan förbjudet i lag...
                          sedan hur vida han utsatt andra för fara eller inte är väl en ren teknisk fråga..... vem avgör vad som är farligt för andra??? du jag eller den som utför ?? sedan att modellflugandet skall styras enligt smff!!???? den debatten är ngt av det sjukaste jag sett... där kan vi prata dagis nivå!
                          hur som man kan tycka att flygningen kanske inte var så ansvarsfull.... men ändå tidpunkten är ju vald med tanke på säkerhetsrisken.. sean att det vinglar å far lite ... är det ngn som vet hur turbulent luft det är i en 3 km lång tunnel med fläkter å dyligt!?? hur som så tycker jag att det varen frän grej .. kul å se ... å vi kan nog räkna med att det kommer mer saker av detta slag... de e bara att kolla film trådarna så finns där massor att diskutera hurvida det är säker ell olagligt! min personliga övertygelse är min å jag försöker inte tvinga den på ngn annan alla har rätt att tycka å göra vad dom vill vi lever än så länge i ett fritt land .....där vi har ganska stor frihet att avgöra själva vad som är rätt å fel
                          FM extra 300s 60size
                          black horse extra 300s 46 size asp46
                          giles 202 3d CRRC40i bensin ..
                          p51 pylon (modeltech) TT36pro
                          V-MAR cap 231 ex asp120
                          jamara corsair os90fs
                          ultimate elite series .40 ST51rc
                          Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

Arbetssätt...