FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Jag har provflugit min hemma byggda quad med KK2, det bästa jag flugit gällande stabilitet, saknar dock min GPS.

Ingen som skall beställa FPV kamera, jag behöver två stycken?
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• theailer
      • okt 2010
      • 291

Jag vill gärna beställa en pz0240 kamera, men då e frakten gratis

Kommentar

• jonte_malmö
        • apr 2013
        • 46

Tackar för välkomnandet. ska bli kul.. jättekul att även du theailer ska börja med quad.. det är fränt det hehe

Kommentar

• Vibe90
          • jun 2013
          • 8

Tjena! Vet inte om det redan finns! Men har startat en grupp på FB kallat FPV TRÄFF SKÅNE. Där får ni gärna lägga ut när ni bestämt var nästa träff blir. Inledningen blir väl att bara publicera var träffen blir och eventuellt efterkommentarer, inget annat utan bara ett enkelt sätt att ta reda på vart man skall bege sig och inte ett massa prat om glasögon, flygetyg, var man handlar osv.
          Tackar på förhand! Hasse

Kommentar

• Sickan
            • jul 2012
            • 1080

Kanonidé men jag kan inte hitta den?!?

--
            S
            --
            Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
            , ADS 400-Q/Naze32

Blog
            Youtube
            Vimeo

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Hemma efter en heldag i Lemnhult, skyttetävling och FPV(7 runder blev det).

Tycker inte att FB är ett bra forum, alla experterna finns här. Fast man kan ge det en chans.
              DS-24 operatör.
              FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Sickan
                • jul 2012
                • 1080

Håller med om det men jag tror det kan vara bättre som kalendarium, sista minuten ändringar, plats mm. Kanske och ett bättre ställe att samla media och länkar efter träffarna

--
                S

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                --
                Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                Youtube
                Vimeo

Kommentar

• Stiffe
                  • jan 2012
                  • 991

Jag vågar vägra FB så det är inget för mig iaf
                  Bor i Malmö
                  Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Sickan
                    • jul 2012
                    • 1080

Kanske vi kunde testa något annat, för min del är det viktiga att kunna hitta datum, plats och eftersnack samlat, jag tycker inte forumet gör det på ett bra sätt och det är heller inte syftet med ett forum, tekniskt. Det bör finnas massor av öppna kanaler. Idéer?

--
                    S
                    --
                    , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                    Youtube
                    Vimeo

Kommentar

• Sickan
                      • jul 2012
                      • 1080

Vi använder bokat.se för några grupper, gamla kollegor som träffas för AW var femte vecka, tennis var och varannan och så vidare. Kanske vi kunde prova den, enkelt att lägga upp aktiviteter, automatisk hantering "kallelse", tacka ja,nej, kanske, inställt, flyttat mm. Den lämnar en del övrigt att önska men vi får ordning på tid och plats i alla fall

Om vi tror på detta är det enda jag behöver era mailadresser så ordnar sig resten, inget facebook-konto behövs

--
                      S
                      --
                      , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                      Youtube
                      Vimeo

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Jag provade att söka på FB, men fick ingen träff.
                        DS-24 operatör.

Kommentar

• Vibe90
                          • jun 2013
                          • 8

Ursprungligen postat av Vibe90
                          Tjena! Vet inte om det redan finns! Men har startat en grupp på FB kallat FPV TRÄFF SKÅNE. Där får ni gärna lägga ut när ni bestämt var nästa träff blir. Inledningen blir väl att bara publicera var träffen blir och eventuellt efterkommentarer, inget annat utan bara ett enkelt sätt att ta reda på vart man skall bege sig och inte ett massa prat om glasögon, flygetyg, var man handlar osv.
                          Tackar på förhand! Hasse

Ok! Tänkte kanske för invecklat!
                          Tanken var att om någon eller några fick ett ryck och ville ut om en timme eller så, Så var det bara att göra ett inlägg på FB , om man ville att andra skulle haka på..
                          Men även att kanske någon skulle ta sig tid att posta nästa "träff" som blir planerad här på rcflyg på FB, för att så många har FB med sig på något sätt. (Telefon,surfplatta...) och som jag tidigare påtalade teknik och annat ventilerar man här. FB var bara en tanke att på ett snabbt sätt få info om en sammankomst, helt appropå eller större planerad. Men som Kenneth säger, hittar inte sidan på FB, medans vissa gör det, så skippar väl tanken redan nu..

Kommentar

• Sickan
                            • jul 2012
                            • 1080

Jag tycker fortfarande att idén är bra! Forumet blir rörigt då det blandas, före, under och efter inlägg och även flera geografiska områden. Som jag tidigare postat så tror jag vi ska ge bokat.se en chans. Det fungerar för den långsiktiga planeringen, snabba ryck och flytt/inställt. Den fungerar även när Kenneth är ute på vift med SMS-listan Man får också lite koll på hur många som tror sig komma, intressant inför våra grillinslag, det är inte alltid affären ligger några hundra meter från där vi träffas.

Sedan kan man alltid länka till aktiviteterna från forum och vise versa. Vad sägs, ska vi ge den en chans? Fungerar det inte så kostar det inget att sluta

--
                            S
                            --
                            , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                            Youtube
                            Vimeo

Kommentar

• Stiffe
                              • jan 2012
                              • 991

Värt ett försök absolut , du får min mailadress via Pm och den har jag alltid i ledigmobilen
                              Bor i Malmö
                              Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• HangerS
                                • feb 2013
                                • 235

Jag har ett owncloud rullandes på min box. Jag kan fixa ett gemensamt konto där om ni vill.
                                Då får ni automatiska påminnelser till kalendern i mobilen, en online kalender som man kommer åt även utan mobil, , om en av er lägger in en ändring så uppdateras det automatiskt för alla andra direkt, samt ett gemensamt dropbox liknande konto för video/bild uppladdning.

MVH
                                Jacob

Kommentar

Arbetssätt...