Hupp, blev detta en byggtråd plötsligt ?
Elefantastiskt 3-4/8
Kollaps
X
-
-
Absolut, men nu försöker jag hjälpa Klubben dvs dig och mig med det jag kan - Synas. Vissa gillar det, vissa tycker det är jobbigt, men det syns. Klubben lever av träffarna och jag tycker dessutom det vore kul om många kom och hade kul. Klubben valde ju tex att inte göra övrig reklam så som insändare till Modellflygnytt, så denna tråden är enda kanalen ut. Så jag testar någonting nytt.
SuperheroKommentar
-
Du gör helt rätt, traditionellt är ute, du syns bara genom överreklam vilket riskerar att bli negativ reklam, annars måste du göra något annat ut över.
Det var faktiskt henke2 som fick mig intresserad av er träff. Just genom att vara annorlunda - sånt gillar jag.
KenDS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Man får prova lite olika vägar, kul att du är på G upp
Nu är jag färdigbyggd så när som på ackens montering, men jag kör nog traditionellt med kardborre. Vikten blev 5.1kg, lite mer än rek, men å andra sidan trodde jag att jag lagt mig lågt med en 8S setup medan man tydligen kör denna på 6S generellt nu för tiden. Värt att notera är att mitt gamla Schulze reglage vägde 50gram medans det nya väger Jeti 150gram(!) Enda anledningen jag kan komma på är de längre flygtiderna som Li-po ger mot dåtidens runda celler. Även om nu Schulzet med god kylning och låg snittlast fixade min gamle Aggressor på 3000watt. Men visst, Schulzen är på 80A och Jetin 165A också...
Har förövrigt vevat igång Jeti reglaget och det loggar spänning, ström varvtal, temperatur samt trottelläge och säkert mer som jag glömt. Blir spännande att se flygtiden och jag kan raka av 300gram genom att gå ner till en 4000mAh acke, kanske räcker en ännu mindre? Spännande!
Bara städning kvar haha!!!

SuperheroKommentar
-
Nog tyckte jag det kändes konstigt med att det switchade till en byggtråd helt plötsligt precis som Puggen påpekade, men nu sitter tillochmed jag o funderar på att komma ner o kolla!! :what:Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Klart du skall komma! Vet om folk som kommer upp(Malmö) och folk som kommer över(Falkenberg) och nu någon som kommer ner
SuperheroKommentar
-
Det går alltid ner i mitt liv, oavsett var jag befinner mig!
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Sådär, provfluget... så nu tillverkar jag nya hjulkåpor och har en ny växellåda express från tyskland, haha. Medvindslanding, men annars inga skador. Nåväl med lite tur så har jag ny växellåda i morgon så då är vi på att igen!
Flyger toppen, gott med mos och 8min flygning förbrukar bara 1950mAh(!) Galet!

SuperheroKommentar

Kommentar