Inbjudan till Elefantastiskt & Mikroturbinträff 2016

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

Den skulle vara läcker i JPS målning! Skära ut vinyldekaler i guld?
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av bokis
      Den skulle vara läcker i JPS målning! Skära ut vinyldekaler i guld?
      Jag har beställt lite gulddekaler från östling. Samma kväll som jag beställde fanns inget i brevlådan iaf... kanske idag?

Ritade lite med ett foto som bakgrund och tänkte klistra på vingar och kropp för sig. Texten hamnar på undersidan. Lite fler små dekaler på ovansidan är det tänkt.

Senast redigerad av henke2; 2016-08-24, 10:30.
      Superhero

Kommentar

• bokis
        • maj 2006
        • 5041

Min hobby då det begav sig var båtar..Och JPS formel 1 båtar var lika läckra som bilarna..Din kärra kommer o bli stilig!
        Klicka på bilden för större version

Namn: F1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 170,4 KB
ID: 507563
        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Nu sitter allt bak fast. Servokablarna går ju på insidan av kroppen och servona sticker in i luftkanalen. Lånar in en bild från byggbeskrivningen som visar hur servona sitter. Eftersom jag kör med jetmotor så behöver jag få ut de varma avgaserna utan att elda upp servokablarna. Normally så är det inga problem alls, men nu är jag osäker eftersom det är en ny motor, ny rördimension och obruten mark.

Med detta i åtanke valde jag ett sno ytterväggen från röret Lambert gjort och montera det kring mitt 46mm rör. En bakre rörhållare med trappsteg för att hålla både ytter och innerrör sågades till med ännu en ny fiffig liten proxxon sticksåg(den på 230v = AWESOME)

Efter på tok för många provmonteringar sitter nu kablarna nästade med CA lim och intapetserade med alutejp på kroppen, sen dubbelröret utanpå det.

Superhero

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Så tillbaka en liten runda till trådens poäng - inbjudan till träffarna. Nu är det snart lördag och dax för mikroturbinträffen. Vi lovar ingenting som vanligt utan flyger så länge det är kul och har grillen igång kring lunch med möjlighet att köpa hamburgare av klubben. Vi kör en pilotavgift på 100kr, men känner man att man absolut inte har lust med det så är det bara att komma fram till mig, meddela detta så flyger du fritt.

Flygfältet vältas idag och klipps på fredag av Ljungby trädvård. Vädret ser ut att bli riktigt bra faktiskt. 20grader och 4m/s i banriktningen är optimala förhållanden.

Superhero

Kommentar

• henke2
              • mar 2011
              • 3188

Superhero

Kommentar

• bokis
                • maj 2006
                • 5041

Mycket stilig!
                // Bokis