Bra tänkt! Ett tips är Quadrinokortet (p&f) , tror Witespy (konstruktören) på RCG har en ny laddning basic-kort, strax över 600kr + frakt.
Vad ska jag välja?
Kollaps
X
-
Hmm, nu har jag en riktig rookie-fråga
Har börjar bygga på ramen till quaden nu och börjat kika lite på kopplingarna. Jag har ju ett batteri på 11 volt om jag inte missminner mig men mottagaren ska tydligen matas med 4-6 volt. Jag hade ju tänkt att man använder samma batteri men det går ju inte utan nån dc-dc konverterare antar jag? Så vad behöver jag för att få det att fungera tro?Kommentar
-
Nu har jag kollat lite på kontakter och sådant och kommit fram till att en beställning från HK nog blir av inom kort med tanke på priserna som de svenska butikerna har. Som redan nämts i tråden!
En fundering dock. Måste jag har lite kabel mellan mottagaren och KK kortet, det bör väll om jag inte har heöt fel vara hon-kontakter i båda ändarna, finns sådana fördiga att köpa eller blir det till att fixa ihop egna? Tycker jag kollat på HK men httar bara förlängningar men en hona och en hane i vardera ände.
Lite bilder kommer förhoppningsvis helgen
Kommentar
-
Lite bilder
Motorer och ESC ihopkopplade
KK-kort,mottagare och ESC utplacerade
och med locket på!
Sändare med installerad bakgrundsbelysning
Nån som vet var på nätet eller i stockholm man kan köpa M2 skruv? Tror inte att mina motorfästen kommer vara tillräckligt stabila
Å andra sidan så håller buntbanden motorerna på plats så pass hårt iallafall att man verkligen får kämpa för att flytta på dem.Kommentar
-
Eftersom du har träram, så är kanske träskruv bättre. Buntbanden kommer förmodligen inte att hålla vid en krasch. Har du otur kan kablarna till motorn ryckas av om motorn lossnar. Så skruvfäste rekommenderas.
Propellerfäste finns två versioner, prop saver där proppen hålls fast med en oring (gummiband) och en prop adapter skruvfäste (mutter eller spinner). De sistnämnda är lite bättre eftersom prop saver gör att propellern kan röra sig lite med obalans som följd. Vi har kört med båda och stannat vid prop adapter. Den med skruv (alltså inte spinner) brukar ofta vara av sämre kvalitet, så se upp med dem....----------------------------------------------------------------------------------------------
Team Radioactives
http://www.radioactives.se/rcKommentar
-
En fundering dock. Måste jag har lite kabel mellan mottagaren och KK kortet, det bör väll om jag inte har heöt fel vara hon-kontakter i båda ändarna, finns sådana fördiga att köpa eller blir det till att fixa ihop egna? Tycker jag kollat på HK men httar bara förlängningar men en hona och en hane i vardera ände.
Skriv gärna ifall du har någon bra lösning på det här "problemet" med anslutning mottagare/styrkort....Kommentar

Kommentar