Vad ska jag välja?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jode
    • sep 2008
    • 290

Bra tänkt! Ett tips är Quadrinokortet (p&f) , tror Witespy (konstruktören) på RCG har en ny laddning basic-kort, strax över 600kr + frakt.

Kommentar

• Poffe
      • aug 2011
      • 27

Trotts att jag beställde motorer mm och radion med nästan en veckas mellanrum så kom båda paketen fram idag

Efter jobbet blir det direkt till posten för att hämta dessa och så blir det nog lite byggande i veckan hoppas jag!

Kommentar

• Poffe
        • aug 2011
        • 27

Usch! 450 spänn i tull :(

Men men, nu kan byggandet iallafall börja!

Kommentar

• Poffe
          • aug 2011
          • 27

Hmm, nu har jag en riktig rookie-fråga

Har börjar bygga på ramen till quaden nu och börjat kika lite på kopplingarna. Jag har ju ett batteri på 11 volt om jag inte missminner mig men mottagaren ska tydligen matas med 4-6 volt. Jag hade ju tänkt att man använder samma batteri men det går ju inte utan nån dc-dc konverterare antar jag? Så vad behöver jag för att få det att fungera tro?

Kommentar

• tragi702
            • jul 2009
            • 246

Hej.
            fartreglagen matar din mottagare via (Bec kretsen) kabeln som går in i mottagaren.
            BEC= batteri eleminerings krets, alltså man behöver ingen extra batterikälla till mottagaren..

//Patrik.

Kommentar

• Poffe
              • aug 2011
              • 27

Nämen vad smutt

Tackar för snabbt svar! Kan nog komma nån mer fråga i denna klass för jag börjar inse att jag inte har den blekaste om vad jag gett mig in på med det här bygget, men kul är det i alla fall!

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
                • 172

Men va bra, då kan jag passa på och lära mig en del Jag fick mitt paket nr1 från HK men väntar på fler delar innan bygget kommer igång. Alltid kul med BILDER...om möjligt ta massor av bilder ...tack

Kommentar

• Poffe
                  • aug 2011
                  • 27

Nu har jag kollat lite på kontakter och sådant och kommit fram till att en beställning från HK nog blir av inom kort med tanke på priserna som de svenska butikerna har. Som redan nämts i tråden!

En fundering dock. Måste jag har lite kabel mellan mottagaren och KK kortet, det bör väll om jag inte har heöt fel vara hon-kontakter i båda ändarna, finns sådana fördiga att köpa eller blir det till att fixa ihop egna? Tycker jag kollat på HK men httar bara förlängningar men en hona och en hane i vardera ände.

Lite bilder kommer förhoppningsvis helgen

Kommentar

• Poffe
                    • aug 2011
                    • 27

Och tips på nått bra som håller fast proppelern vore också uppskattat

Kommentar

• Poffe
                      • aug 2011
                      • 27

Lite bilder

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0776.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,1 KB
ID: 482921
                      Motorer och ESC ihopkopplade

Namn: IMG_0777.jpg
Storlek: 76,3 KB
ID: 482922
                      KK-kort,mottagare och ESC utplacerade

Namn: IMG_0779.jpg
Storlek: 64,3 KB
ID: 482923
                      och med locket på!

Namn: IMG_0775.jpg
Storlek: 66,0 KB
ID: 482924
                      Sändare med installerad bakgrundsbelysning

Nån som vet var på nätet eller i stockholm man kan köpa M2 skruv? Tror inte att mina motorfästen kommer vara tillräckligt stabila

Namn: IMG_0781.jpg
Storlek: 45,6 KB
ID: 482925

Å andra sidan så håller buntbanden motorerna på plats så pass hårt iallafall att man verkligen får kämpa för att flytta på dem.

Kommentar

• radioactive
                        • aug 2011
                        • 473

Eftersom du har träram, så är kanske träskruv bättre. Buntbanden kommer förmodligen inte att hålla vid en krasch. Har du otur kan kablarna till motorn ryckas av om motorn lossnar. Så skruvfäste rekommenderas.

Propellerfäste finns två versioner, prop saver där proppen hålls fast med en oring (gummiband) och en prop adapter skruvfäste (mutter eller spinner). De sistnämnda är lite bättre eftersom prop saver gör att propellern kan röra sig lite med obalans som följd. Vi har kört med båda och stannat vid prop adapter. Den med skruv (alltså inte spinner) brukar ofta vara av sämre kvalitet, så se upp med dem....
                        ----------------------------------------------------------------------------------------------
                        Team Radioactives
                        http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• Impulze
                          • sep 2006
                          • 1347

På min förra tricopter så satt mina motorer med buntband, funkade hur bra somhelst. Även fast jag crashade den 2 ggr så höll dom för påfrestningen. Drog dom stenhårt och sen limmade jag dom på undersidan med CA.

//Matte

Kommentar

• Poffe
                            • aug 2011
                            • 27

Jag skulle gärna skruva dem men hittar som sagt inga skrivas med tillräckligt smal diameter. Finns inte så mycket gods kvar i motorfästet heller för att borra upp större hål. Får bli buntband tillsvidare helt enkelt.

Kommentar

• Impulze
                              • sep 2006
                              • 1347

Det kommer funka bra!

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
                                • 172

Ursprungligen postat av Poffe
                                En fundering dock. Måste jag har lite kabel mellan mottagaren och KK kortet, det bör väll om jag inte har heöt fel vara hon-kontakter i båda ändarna, finns sådana fördiga att köpa eller blir det till att fixa ihop egna? Tycker jag kollat på HK men httar bara förlängningar men en hona och en hane i vardera ände.

Skriv gärna ifall du har någon bra lösning på det här "problemet" med anslutning mottagare/styrkort....

Kommentar

Arbetssätt...