Tuning?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KJ!
    • okt 2013
    • 87

satt in 3.0.1 firmware, men ser inga p i d värden måste man lösa grunden själv?
    an inte ladda firmware online heller i raceflight rulllistan verkar vara borta.
    har sett att en del har skitzo mode i raceflight men ser inte det heller, har jag något knas?

många frågor blev det
    UP NORTH FPV

Kommentar

• Ted_B
      • dec 2013
      • 335

Du ska använda bf-configurator till bf 3.0.1, med rf-configurator kanske det blir lite knas.

Kommentar

• KJ!
        • okt 2013
        • 87

Ok men är raceflight nerlagt går inte att hitta några firmware till raceflight. Känns bf config bättre än cleanflight?
        UP NORTH FPV

Kommentar

• KJ!
          • okt 2013
          • 87

Då blev det senaste 3.0.1 Boris och betaflight configurator, känns som om det finns hur mycket inställningar som helst, nån får rätta mig när jag får känslan av att raceflight är nere. Det här kommer att bli intressant väntar bara på en sbus mottagare så jag kan köra nya kortet
          UP NORTH FPV

Kommentar

• Ted_B
            • dec 2013
            • 335

Jag vet inte hur det är med raceflight, jag kör betaflight 3.0.1 med stock pids på en annan quad med naze32-kort och den flyger så jäkla bra så jag tänker köra det på det här kortet också.
            Mycket inställningar, ja,kanske, men konfigurera det du vill ha och lämna pids och rates stock så länge och ta det varteftersom så blir det inte så mycket på en gång.

Kommentar

• Ted_B
              • dec 2013
              • 335

Nu är den provflugen lite snabbt, en ack bara så kan inte säga något mer än att det funkar bra
              En sak som inte är bra är att buzzern låter när jag kopplar in usb:n, samma när jag kopplar på lipot utan att ha sändaren på. Det är väl failsafen som gör det men mitt naze-kort gör inte likadant, där går buzzern igång när radion är av men inte när jag kopplar in usb:n för att ansluta till bf-configuratorn.

Kommentar

• Killenheladagen
                • sep 2015
                • 1394

Ursprungligen postat av Ted_B
                Nu är den provflugen lite snabbt, en ack bara så kan inte säga något mer än att det funkar bra
                En sak som inte är bra är att buzzern låter när jag kopplar in usb:n, samma när jag kopplar på lipot utan att ha sändaren på. Det är väl failsafen som gör det men mitt naze-kort gör inte likadant, där går buzzern igång när radion är av men inte när jag kopplar in usb:n för att ansluta till bf-configuratorn.
                Är ej säker men tror den SKALL göra så för att varna dig? På f4korten kanske de har tänkt till för i 2 av de situationerna vill iaf jag ha en buzz, kan det väl bero på om du har den på "buzzer" eller om du vill välja att ha buzzern på fcservoutgång 5-8? Och i failsafe programmera buzzer på vid failsafe-stage1 OCH stage2.. så hittar du din modell för det var det du ville ha buzzer till? Tycker de är ovärderliga... minuterna jag letar efter min 180 när jag landat en bit bort i högt gräs.är onödiga men jag orkar inte skruva isär hela maskinen för en buzzer om den ens får plats. .....

Tips; man kan ej ha buzzer och bäbis i samma rum - då får man arg kvinna på halsen och det kan vara värre än att glömma propparna på. ..

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...