Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Nä jag beställde faktiskt alla på samma gång. Är de bara något bättre än "gws" propparna på Hk är.man ju nöjd. Ska ha dem på en tricopter samt på hexacoptrarna om de funkar bra.
Jepp, har både en dålig magnetbalanserare ifrån HK samt en du Dubro tru-spin balanserare som dök upp på posten idag. Dubron går det att balansera motorer i m.m... Väldig skillnad i kvalitet mot den billiga ifrån HK!
Tyckte inte det blev så dyrt heller. ~240kr med frakt (35,5$) ifrån USA, ebay. Den kändes värd pengarna tyckte jag!
Har nu testat balanseraren med rctimer 2830 motor samt kolfiberproppen ifrån multircshop.
Motorn behövde 7st 1x1 cm stora scotch crystal tejpbitar för att få.balans. Det är väl rätt mycket det??
Propparnas är inte i balans om man ställer dem vertikalt. Centrumet måste alltså balanseras vad jag förstått. Svårt att få dit tejp där, så det blir nog limdroppar.
"Dåligt" med balanseraren är att det är för få hål i bottenplattan för att passa små motorer. Tänker göra en ny bottenplatta i trä. Annars tycker jag den fungerar kanon! Väldigt tydligt när det är minsta obalans.
Multircshop 1045 propparna hade en grym obalans i centrum. Började på att limma ett centrum med biltemas billiga superlim och accelerator men höll ändå på att bli totalt ruinerad. På nästa propeller tog jag till lite radikalare grepp och limmade fast en 3mm låsmutter på lätta sidan. Perfekt balans direkt!!! Limmade vidare på 3 proppar till, samma sida varje gång och lika galet bra balans! Vad kul det är när de blir perfekt!!!
muttern sitter som berget och kommer inte lossna, det är ändå ingen hög hastighet på muttern vid centrum. Ni behöver inte vara oroliga. (ca 40km/h visade det dig)
Är det någon som är osäker på hur en balansering går till så rekommenderar jag den här snutten på youtube. Det här är den första av 3 filmer. http://www.youtube.com/watch?v=1JuSujZ_pFw
Kommentar