Vilka esc:ar funkar bra i multicopters

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kaptenklister
    • okt 2011
    • 64

Vilka esc:ar funkar bra i multicopters

Jag håller på och planerar ett hexabygge och började fundera på vad jag skall ha för escar.
    Turnigy Plush funkar ju bra men dom är ju konstant på backorder...

Vad har ni övriga för erfarenheter? Vad funkar och vad funkar inte?

Jag har för mig att dom skall ha en viss uppdateringsfrekvens för att funka bra?

Har någon provat RC Timers escar tex?
    - Har det bara tillräckligt med kraft & rätt CG så flyger det nog!
  • Impulze
    • sep 2006
    • 1347

Jag använder vanliga turnigy basic esc till min tricopter. Dom som jag vet har varit lite struliga är turnigy simple series esc.
    Använder KKblackboard 5.5.

//Matte

Kommentar

• Malx
      • jun 2011
      • 94

Jag tror att RCtimers ESC:s motsvarar ungefär turnigy basic. Har man lite tur och gillar att pyssla så kan man flasha om programvaran i RCTimers för att få ännu bättre resultat. Jag har hört att vissa rekommenderar att gå upp en storlek jämfört med turnigy plush, d.v.s. om du tänkt välja en plush 25, köp en rctimer 30... Jag vet dock inte om det ligger något i det.

Tråd för ny firmware:

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Är det Hongkongsjukan när man kallar fartreglage för escar?
        Superhero

Kommentar

• Malx
          • jun 2011
          • 94

Ursprungligen postat av henke2
          Är det Hongkongsjukan när man kallar fartreglage för escar?
          Haha, beror ju på om man pratar fartreglage som produkttyp eller om man anger produktnamn
          (Jag hade tur och kan nästan komma undan med den bortförklaringen)

Kommentar

• Kaptenklister
            • okt 2011
            • 64

Jag tror nog att de flesta vet att esc & fartreglage är samma sak, men man kan aldrig var tydlig nog.

Vilka fartreglage funkar bra till multicoptrar?

Kommentar

• kajakmannen
              • jun 2006
              • 1471

Turnigy Plush eller Hobbywing. 18 A reglage funkar till det mesta. Små multirotors så räcker det med 12 A på.

MVH / Kajaken
              __________________________________________________ ___________________
              FPV och multirotor
              RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
              Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Kaptenklister
                • okt 2011
                • 64

Rätta mig om jag har fel men hobbywing = Rctimer?

Kommentar

• bjornez
                  • jan 2009
                  • 194

I grund och botten är Turnigy Plush, Hobbywing och RCtimer samma reglage, men enligt vissa så ska programvaran i RC timer reglagen vara av en äldre variant.

Själv har jag använt både Hobbywing och turnigy plush i allt från10A till 30A i mina multicoptrar och det har alltid funkat klockrent.
                  AeronautikHobby.com

Kommentar

• radioactive
                    • aug 2011
                    • 473

Ni som har pulat med att uppdatera, flashat om programvaran i ESC, skulle kunna berätta lite i enkla ordalag, på ren svenska, hur man gör... Vore kul att lära sig det..

Lasse
                    ----------------------------------------------------------------------------------------------
                    Team Radioactives
                    http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• SteffeB
                      • jun 2011
                      • 888

Skumt, jag trodde inte du var intresserad?

Jag skriver ihop en guide till dig i min tråd. Faktiskt busenkelt, i princip bara koppla programmeraren mot fartreglaget sedan klicka på en fil.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Kommentar

• Ålänning
                        • maj 2007
                        • 6806

Vad är det för skillnad på Turnigy Sentry och Turnigy Plush? (har Sentry i min Tricopter)
                        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

Om jag int emissminner mig så har väl Sentryreglaget en sensorkontakt som man kopplar in i balanskontakten på lipopaktet och reglaget har någon funktion som skall skydda lipopaktet.

MVH / kajaken
                          __________________________________________________ ___________________
                          FPV och multirotor
                          RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
                          Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• radioactive
                            • aug 2011
                            • 473

Ursprungligen postat av SteffeB
                            Skumt, jag trodde inte du var intresserad?

Jag skriver ihop en guide till dig i min tråd. Faktiskt busenkelt, i princip bara koppla programmeraren mot fartreglaget sedan klicka på en fil.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                            Jodå, jag är alltid intresserad av att lära mig något nytt.. Inget akut, men jag tänkte testa vid tillfälle. Kan ju vara bra att kunna. Tackar för guiden!

Lasse
                            ----------------------------------------------------------------------------------------------
                            Team Radioactives
                            http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• rfnoise
                              • sep 2010
                              • 329

Tja!

Kan det inte bli sommar snart? Värt att notera att uppdateringen bara fungerar på Atmel baserade reglage. De Plush jag köpte senast har annan processor.. Kan någon bekräfta skillnaden mellan ett flashat fartreglage och original?
                              Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

Arbetssätt...