Vilka esc:ar funkar bra i multicopters

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrOvanhill
    • jan 2008
    • 468

Bland annat så har den firmware som man intallerar ingen kontroll för låg batterispänning. Det är eventuellt också så att den bättre hanterar högre uppdateringsfrekvens från styrkortet än originalfirmware. Sen tror jag att den har en jämnare trottelkurva också om jag inte missminner mig (vilket är lite olika mellan de olika typerna av reglage). Det är nog också så att de låst trottelintervallet (skillnaden på signalen mellan ingen gas och full gas) så att man inte varken behöver eller för den delen kan kalibrera sina fartreglage. Det är ju bra för oss som kör MultiWii åtminstone eftersom vi kan kalibrera signalen i mjukvaran till styrkortet.
    Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Kommentar

• rfnoise
      • sep 2010
      • 329

Ok! Såg att jag slängt ur mig denna fråga på annat ställe också, börjar känna mig som professor Kalkyl..

Bra med att allt extra är borttaget, skulle vilja höra om någon märkt skillnad i flygning, stabilitet osv. Då skulle ju en kombo med omprogrammerade reglage alltid vara första alternativet så att säga!

Ha det gott,
      Calle
      Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• Malx
        • jun 2011
        • 94

Jag ser fram emot den dag då vi kan inhandla fartreglage som faktiskt är gjorda för multikoptrar. (Ja, MK har, men bara i2C vilket jag inte är något fan av)

Några på gång (Misstänker åtminstånde ett halvår innan något går att köpa):
        Autoquad-ESC32

OpenPilot ESC

Rock ESC (inte direkt påbörjat):
        http://diydrones.com/profiles/blogs/rock-esc-a-new-open-source-high-performance-electronic-speed

Rent vetenskapligt/tekniskt så ser jag OP:s som intressantast, dock tror jag autoquad både kommer att vara enklare att få tag på och mycket tidigare på marknaden.

Kommentar

Arbetssätt...