Går det inte att isolera korten lite under vintern för att reducera temperaturändringar?
Hjälp med val av styrkort
Kollaps
X
-
Beror med största sannolikhet på fartreglagen och inte KK-kortet. Kalibrera om "throttle range" på dem när det är kallt och de kommer fungera i både kyla och värme. Jag har haft motsvarande problem som satte igång redan när det var under +15 och det var rent kopplat till fartreglagen och inte kontrollerkortet (som var ett OpenPilot CC).
Det kan till och med räcka med att kalibrera om dem inomhus (dvs. när det är varmt).
Ett sätt att testa det är att gå utomhus och sedan värma fartreglaget med handen tills det sätter igång.Kommentar
-
Min kan också uppföra sig konstigt i kylan! Den kan nämligen vid fullt pådrag uppåt helt plötsligt tappa effekten på ett esc vilket medför att det är katastrof-läge på spakarna för att få ner tricoptern igen, fullt åt ena hållet för att ballansera upp den!
Tursamt har jag fått ner den hel i dessa tillfällen och lärt mig att inte ge fullgas uppåt, utan mjuka rörelser! Då flyger den galant...
MVH PeterKommentar
-
Jag har både Jakub kort och de två varianterna av KH korten och har inga problem med kyla. Det viktiga är att låta komponenterna aklimatisera sig. Ta aldrig ut sakerna från värmen och flyg direkt, utan låt de ligga i den temp de ska användas. Provflyger alltid ca 1min å sen landar, stänger av moterna och dra på gas igen då gyrona kalibreras varje gång man går från noll till lite gas. På det sättet får man bra kalibrerade gyron, kanske behövs nån klick på trimmen också... Jag flyger året runt och förra vinter trots -30 var det inga som helst problem.//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar

Kommentar