Naza eller APM 2,5+ ??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sickan
    • jul 2012
    • 1080

Sv: Naza eller APM 2,5+ ??

Vill minnas att det inte spelade någon roll. Kompassen sitter väl på huvudkortet?

--
    S

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

Så minns jag också

Kommentar

• searay
        • aug 2012
        • 118

Då är det nog så,tack grabbar

Kommentar

• searay
          • aug 2012
          • 118

Ser att det är mycket jobb med att få det att lira,men funkar det att följa Quick start guiden eller?

Kommentar

• Sickan
            • jul 2012
            • 1080

Sv: Naza eller APM 2,5+ ??

Ursprungligen postat av searay
            Ser att det är mycket jobb med att få det att lira,men funkar det att följa Quick start guiden eller?
            För mig fungerade det bra för att få upp den i luften och då flög den hyggligt

--
            S

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Kommentar

• searay
              • aug 2012
              • 118

Nyss inkommen efter provflygning,fick iallafall ihop grejorna så jag fick hovra lite på tomten,ganska stabil så länge man bara tog upp den utan att röra spakarna,då får den spelet och far omkring nästan okontrolerat.Det känns som att den överstyr så fort man rör spakarna,har mest flugit i stabilize mode men även provat en laddning i alt hold men då for den bara upp en meter sedan ner i backen och upp igen så håller den på hela tiden,fick en rejäl överaskning när jag då slog om till stabilize mode igen då och den drog iväg som en raket rakt upp innan jag fick ner trotteln,mycket spännande INTE,ganska olik Nazan ännu så länge hm

Kommentar

• bjerred
                • aug 2012
                • 172

Detta känner jag igen! Var riktigt riktigt försiktig. Flyg långt från bebyggelse, vägar osv. Min hexa med APM2.0 får stanna i karantän ett tag till. Det konstiga är att en del klipp på youtube visar imponerande flygturer, som ju gör en sugen att testa senaste versionen av FW.
                Lars

Kommentar

• PinDuke
                  • jun 2012
                  • 494

Dennis Baldwin har några filmer om APM 2.5 på sin kanal som kanske kan vara till nytta.

Kommentar

• searay
                    • aug 2012
                    • 118

Kan säga att alla tipps är välkomna nu

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

Du är säker på vilket mode du hamnar i , har för mig man ställde in någon default höjd när man höll på med waypoints, kan det vara något sådant som spökar?

Testa utan proppar på marken också , hålla den i handen och se hur den beter sig

Kommentar

• searay
                        • aug 2012
                        • 118

Ja jag har kopplat flight moden till en trevägare och jag ser i flight misson att jag kan ändra mellan dom olika flygmoden jag valt,allt verkar fungera som det ska den hovrar rätt bra och den styr åt det hållet jag styr,men jag tycker dels att uttslagen är för stora eller för känsliga så den verkar överkompensera när den gör något,har hållt den i handen och vickar jag på den så försöker den kompensera tillbaka,så jag tror endast att det är inställningarna som är boven,frågan är bara var man ska börja?
                        Har läst och man ska börja i stabi mode och få den att flyga bra där för att sedan fortsätta i dom andra moden om jag fattat det hela rätt

Kommentar

• searay
                          • aug 2012
                          • 118

Nu så har jag auto kalibrerat och vilken skillnad det blevn nu är den flygbar och går otroligt bra i simple mod där den alltid går åt samma håll oavset hur den roterat,däremot är den alldeles för känslig på throtteln.Big smile
                          Men i atti mode är den fortfarande en kängru

Kommentar

• searay
                            • aug 2012
                            • 118

Dagens provtur

Senast redigerad av administrator; 2013-01-19, 21:31.

Kommentar

• Sickan
                              • jul 2012
                              • 1080

Naza eller APM 2,5+ ??

Stabilt

--
                              S

Kommentar

• magnusvr
                                • feb 2011
                                • 159

Gött!!
                                Du har ju väldigt stora proppar, så den blir nog het på gasen. Jag hade samma problem. Iofs har jag väldigt högt kv på mina motorer, 910kv och den var helt galen.
                                Det med gasen kan du luras lite med när du kalibrerar. Antingen har man som jag, två throttelkurvon, eller så lurar man den med trimm när man kalibrerar radion i APM:en. Tänk bara på att kompensera för det när du kör loiter sen, annars kommer den att sjunka...

Själv blev jag ledsen på min APM igår, sedan glad igen. Var ute och flög, vred mitt vridreglage högst upp till Loiter och plötsligt så bankade den hårt mot mig. Jag tänkte att nu jäklar åker den i backen och vred snabbt tillbaka till stab. Landade och gick hem något molocken. Otäckt när man inte vet varför den gör saker som man inte förstår.
                                Senare på eftermiddagen kom jag på att jag har RTL högst upp på mitt vred. Inte Loiter! Arrgh! Pilotfel! Duktig APM! Den skulle inte krascha, den gjorde en perfekt ansats till RTL...

Nu är ju Arducopter version 2.9 ute, verkar som "grabbarna på forat" är jättenöjda. 18 sidor positiva kommentarer. Jag väntar nog en vecka till, men det verkar vara en hel del förbättringar.

/Magnus

Kommentar

Arbetssätt...