Felmeddelande i Naza assistenten!?
Kollaps
X
-
Om systemet är uppsatt hyggligt korrekt så ska den försöka hålla höjden, ibland kan det variera med upp till +/- 1 meter, när du har gasen i mitten. Ökar du så stiger den och omvänt, under mitten sjunker den. Det fungerar inte som i manuellt läge där man säga att gasen är direktkopplad till motorerna, gasar du så snurrar de fortrare. I atti. så handlar det om hur snabbt den ska röra sig upp eller ner i m/s.
Så i atti. håller du höjden genom att ha gasen i mitten, busar man lite så kan den tappa lite höjd
t ex om du kör max åt något håll.
Jag vet inte men jag har inte lyckats flippa min i annat läge än manuellt, tror inte det går!?! Om det är det du menar med att flyga upp och ner? Jag brukar dra ner gasen rejält precis när jag är upp och ner och enligt Naza manualen så kan det bli problem i atti. Den slår av motorerna vid för kraftig lutning och för lite gas.
--
SKommentar
-
Ja precis sickan, då får man köra i normal mode om man vill "leka" då sen är atti ett sjyst mode om man vill vara på den lite säkrare sidan och minska risken för en eventuell crash
är det bara nazan som har stöd för gps, eller finns det några möljliga kandidater i samma klass?
Kommentar
-
Det finns några, t ex Arducopter, ZeroUAV (som jag tror Kenneth skulle testa) eller varför inte OpenPilot (Revo)
Det finns ett flertal till men jag tror DJI leder lite på hur de förpackat sina lösningar, det behöver kanske inte betyda att de är bäst i andra avseenden
--
S
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2Kommentar

Kommentar