Dji drog ju tillbaks 3.10 pga att många hade problem med den och nu får vi väl hoppas att det ska funka lika bra för alla :lollypop:
Naza assistant v2.12 och fw 3.12
Kollaps
X
-
Har också provflugit med nya uppdateringen och i och med att det blev än väldigt kort flygning p.g.a annat strul så hann jag inte reflektera allt för mycket över eventuella ändringar. Jag upplevde dock att quadrocoptern var mycket stabilare vid lyft. Normalt brukar den vilja drifta iväg åt någon sida men nu bar det av rakt upp istället. Så på den punkten verkar det då ha skett förbättringar.Kommentar
-
Någon fler som testat 3.12? Har nu ett ganska rejält problem med den ny firmware uppdateringen. Uppdateringen gjorde ju så att det krävs ca 50% gaspådrag för att quadrocoptern ska lyfta. Då lyfter den däremot mycket stabilare än tidigare. MEN, nu är det så att så fort jag ger den mindre än 50% gas så går den ned på tomgångsläget vilket resulterar i störtdykning... Och när man sen drar upp gasen mer igen så sticker den oftast iväg som en raket åt andra hållet..
Vilket resulterar i att det är i stort sett totalt omöjligt att flyga. Har sett att en del andra haft samma problem. Och tyvärr har jag inte hittat någon lösning ännu...Kommentar
-
Broms är av. Kör på default inställningar på samtliga ESCn nu och då finns ingen broms.
Håller på att fundera om det är min NAZA det är nåt fel med. Men funkar som sagt klockrent med den gamla firmwaren.
Tänker testa att installera om all programvara på datorn också så att det inte är något där som ställer till med problem.Kommentar
-
Fortfarande samma problem. Så nu kör jag med den nya uppdateringen men i Manual mode istället. I alla fall tills vidare. Manual mode är ändå trevligare i vindstilla förhållanden enligt mig. Då det är möjligt att få mjukare flygningar för filmning med manual mode då man slipper att NAZAn försöker hålla quaden så vågrät som möjligt.Kommentar
-
Har samma problem.
Testade nyss min quad i GPS läge v2.12 och fw 3.12
lyfter och drar iväg som faan vid ca 50 % gas, något klick ner på gasen och den faller som en sten
Jag upplever även latency att det tar tid från att jag rör spaken tills quaden svararKommentar
Får nog vänta tills nästa uppdatering kommer ut.
Kommentar