Naza assistant v2.12 och fw 3.12

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjelle köttspak
    • sep 2011
    • 99

Nyare versioner har någon slags auto take off, man måste gasa över hälften och då drar den iväg

efter take off funkar gas spaken normalt

bytte proppar från 10" 4.7 till 8" 3,8

Och quaden blev snäll även i gps läge
    Senast redigerad av Kjelle köttspak; 2013-07-05, 11:40.

Kommentar

• akromatic
      • jul 2012
      • 25

Ursprungligen postat av Kjelle köttspak
      Har samma problem.
      Testade nyss min quad i GPS läge v2.12 och fw 3.12
      lyfter och drar iväg som faan vid ca 50 % gas, något klick ner på gasen och den faller som en sten
      Jag upplever även latency att det tar tid från att jag rör spaken tills quaden svarar

Jag har läst mig till på olika forum att man ska låta auto-takeoff ta sin tid, dvs. att man inte får avbryta den på 3-4 sekunder för då går det som du beskriver. Tanken från DJI:s sida med auto-takeoff tror jag är att man vill underlätta take-off proceduren för ovana flygare så att man slipper fundera på hur mycket gas man ska dra på vid start för att farkosten ska stiga upp till en hyfsat säker höjd.
      Så det är nog inget fel på Naza:t du beskriver.
      Jag flyger med Naza V2 och flyger mest i manual mode men auto-takeoff:en funkar exakt som du beskriver. Lägg throttelspaken ett hack ovanför 50% och vänta tills den stigit upp, den lugnar sig sedan på ngn. meters höjd och man kan börja flyga...

Kommentar

• Kjelle köttspak
        • sep 2011
        • 99

Det funkade bra efter bytet till mindre och flackare proppar och när jag förstog hur det låg till med auto take off.
        Men första flygningen fick jag en chock med 10 4,7 propellrar drog den inte bara någon meter snarare 3

Kommentar

Arbetssätt...