PIXHAWK Ny 32 bitars Autopilot för APM från 3DR

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • neu
    • aug 2012
    • 1047

Okaj låter bra. Kom en hög med paket idag men ingen pixhawk :(

Kommentar

• Skydive
      • nov 2013
      • 63

Jag tycker mina Pixhawks är awesome!
      Kör den både på min T960 och min Quad 360mm och dom funkar kanon!

Autotune funkar inget vidare med stora ramar men på den lilla är den kanon. Upplever att ramen blir alldeles för snabbstyrd på den stora men default PIDarna funkar kanon.

Se bara till att skaffa en Powermodule som klarar 6s om du köra sånna lipos! Jag körde för visso 6s på 3dr PMen utan problem. Slutade dock med det efter jag läst specarna, men det funkade iaf =)

Rctech.se har väldans bra pris på 3dr Pixhawk och har dessutom väldigt bra support. Sen finns ju en del cloner däute, men som man säger: Cry once... Det är värt några extra hundringar!

Kommentar

• mackar
        • jun 2014
        • 116

Beställde också från rctech.se
        Bra pris och riktigt snabbleverans.
        www.maciej.se

Kommentar

• Dennis Nilsson
          • aug 2014
          • 2

Tjena alla.

Jag kör också Pixhawk från Rctech, han är kanon att handla med men OJJJ va jag är nybörjare och OJJJ va mycke som kan gå fel...
          Om man ska börja flyga Hexa som jag så ha en kompis redo som har hållt på med dessa saker tidigare, oavsett APM el Pixhawk så behövs (för mig) hjälp att få saker att fungera.

En del saker är "enkla" om man läser hela tråden eller infomationen 2 ggr och sedan tänker lite logiskt innan man kopplar in ström...

Det senaste jag gjorde var att uppdatera pixhawkens firmware för några dagar sedan och helt plötsligt var min i failsafe läget, tog ett bra tag att hitta vad som var fel.
          Uppdateringen hade ändrat dels mitt batteri från normalt 8000mah till 10000mha vilket gav ett "low battery" och ovanpå det så hade throttel kurvan ändrats till att vara max 20%...

Man vågar knappt ändra något i mavlink via min 3dr/telemetri för att undvika problem...men en del måste man våga ändra.

Nu har jag gått från elflyg under hösten till Hexa med gimbal/gopro black, Fpv med Mobius och monitor från skyzone med en massa kanaler som också fungerar ink OSD... Jag har hittat massor av information men endast 2 bilder har hittills varit väldigt avgörande för att kunna få sakerna att fungera.

Klicka på bilden för större version

Namn: gps koppling.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,9 KB
ID: 503527 Klicka på bilden för större version

Namn: pixhawk setup.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,6 KB
ID: 503528

Kommentar

• Ålänning
            • maj 2007
            • 6807

APM och Pixhawk ger ett första intryck som är "ojoj, vad har jag givit mig in på"... och när man börjar pula med dem så blir det ännu värre! :-D Men läser man på lite så fattar man ju galoppen och sen är det lite testa o klura som gäller för att sedan få ihop allt och sen funkar det kanoners när man väl fått till det. Håller just nu på mekar med en quad och två hexa med APM. :-D
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Timtimtim
              • apr 2012
              • 838

Jag funderar på detta paketet: http://www.banggood.com/PIXHAWK-PX4-...-p-965218.html

Har någon här köpt en clone och det funkat felfritt?

Kommentar

Arbetssätt...