Hej! har satt i hop min tricopter typ är så gott som klar men försöker få liv i motorerna men ingen lycka. vad jag kan se på tuben så skall man armera kortet men hur, fattar inte riktigt är det någon inställning man skall in i? vore fint med lite hjälp.
Problem med armering av kk2 kort
Kollaps
X
-
Gå först igenom receiver test och se till att alla spakar går åt rätt håll (du ser i kortets display left, right, back, forward osv och att värdena på min o max går mellan -100 och 100 utom för gasen som visar idle = 0 och full = 100)
Sen ska det gå armera enligt ovan, ner-höger.
(går sen servot åt fel håll så ändrar du i kortets mixereditor för kanal 4 så värdet ändrar tecken, tex. 100 ska vara -100)----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
Sändaren måste vara på och ha SL av när du kopplar in acket om tex. trin ligger upponerpå då.----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
Du har ingen kontakt mellan radion och mottagaren.
Vad har du för fabrikat / modell på radion?
Om det är en 2.4 Ghz radio måste du "binda" den till mottagaren, titta i radions instruktionsbok hur man ska göra.
Sen ska du alltid starta radion innan du sätter i batteriet i modellen.
På "SAFE" bilden ska du få ett OK när du har kontakt mellan sändare och mottagare, sen kan du gå in i recever test för att verifiera att alla kanaler reagerar på rätt sätt.
/JonasKommentar
-
Nu har jag inte koll på hur man ser att Futaba mottagaren är bunden till sändaren men jag gissar att du ska ha en fast lysande diod på mottagaren.
Och sen är frågan om du kopplat in kablarna mellan mottagaren och KK2 kortet rätt?
Du har minus mot ytterkanten på kortet så där ska du ha den svarta kabeln.
Kanal 1 - 4 på mottagaren ska vara i ordning uppifrån och ner på KK2 kortet och den sista ingången på KK2 kortet ska du koppla till AUX1 på mottagaren och då borde det bli Gear-switchen på sändaren och den är för att växla mellan acrobat och selflevel läge.
Jag har för mig att det är under Misc. menyn på KK2 kortet som du ställer in om selflevel ska styras via AUX eller STICK, använder du STICK måste du välja flygläge innan du armerar genom att dra högra spaken ner till höger samtidigt som du tar vänstra spaken ner till vänster och för att skifta flygläge drar du högra spaken ner vänster samtidigt som du tar vänstra spaken ner vänster.
/JonasKommentar
-
Den svarta kabeln? känns som jag missat något då kanske? Jag har kopplat som så rudder elevator aileron throttle på den vänstra sidan och motor och servo på den högra sidan uppifrån och ner. någon som har en bild med korrekt koppling kanske. börjar känna mig dummare å dummare för varje gång nu tyckte mig ha lite koll på hur det skulle kopplas. vill bara ha den flygandes så go pron kan åka dit sen får man väl se när man tordas he på fpv men till en början så vill jag bara den flygerKommentar
-
Senast redigerad av Matsa; 2014-03-17, 00:21.I hangaren:
TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
* TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:Kommentar

Kommentar