Det beror ju på signalnivån ut ur din BT modul. Jag tycker att den borde ha 3.3v signalnivå redan.
Funfly Naze32 / AfroMini
Kollaps
X
-
hej
köpte en begagnad remzibi osd med GPS.
ser ut som denna http://www.ebay.com/itm/Remzibi-V1-7...item4acdb566d0
där kopplar man in gps direkt i osd:en
kan man "sno" signalen ifrån gps in i med naze 32:an (http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=3504 ) eller får man köra dom som 2 separata system ?
martinKommentar
-
Jag inser att det eventuellt kan vara felaktig baud-rate som är boven i dramat för min del. Det är iofs skumt att en BT-modul fungerade perfekt innan och inte nu men det är ju annan FW i Naze32 nu.
Ni som kör blåtand, har ni behövt ändra baudrate på modulen för att få det att fungera?
Ett annat problem. Mitt Full Naze (med baro, mag och acc) går endast att flyga i ACRO, i ANGLE eller HORIZON så driver den extremt mycket. Det spelar ingen roll om jag försöker att trimma in den den driver bara mer och mer. Detta var inte så här från början utan har blivit så efter hand. Kan det vara någon krasch som har pajjat nåt?Kommentar
-
Kalibrera med kort på bordet blir ju endast rätt om modellen är lika rak som bordet. Jag kollar alltid så alla motorer är i våg . Då brukar det bli rättKommentar
-
-
Har upplevt liknande problem vid tre olika driftslägenJag inser att det eventuellt kan vara felaktig baud-rate som är boven i dramat för min del. Det är iofs skumt att en BT-modul fungerade perfekt innan och inte nu men det är ju annan FW i Naze32 nu.
Ni som kör blåtand, har ni behövt ändra baudrate på modulen för att få det att fungera?
Ett annat problem. Mitt Full Naze (med baro, mag och acc) går endast att flyga i ACRO, i ANGLE eller HORIZON så driver den extremt mycket. Det spelar ingen roll om jag försöker att trimma in den den driver bara mer och mer. Detta var inte så här från början utan har blivit så efter hand. Kan det vara någon krasch som har pajjat nåt?
1. Tar ut quaden från varma huset till kall utomhus miljö och flyger direkt ( förmodligen uteslutet i ditt läge just nu )
2. Låter inte quaden stå stilla efter spänningssättning , kanske slår på spänningen i handen här omkring på den och sedan ställer ner och flyger direkt, verkar som gyrona behöver lite tid på sig.
3. maskinen har fått en rejäl smäll som verkat skada gyronKommentar
-
Har nu testat ett till naze och det driver minst lika mycket i roll om inte värre. Det är också omöjligt att trimma.
Nu till ett annat problem. När jag flyger (acro) så glider den ibland i yaw ganska rejält när det väl händer. Det sker oftast när jag svänger aldrig vid planflykt eller hovring. Jag ökad P från 12 till 14 men det blev bara värre. I=0,025 och D=25. Det är nästan som att den bredsladdar i en del kurvor, liksom tappar fästet.Kommentar
-
-
På flygplan är det problem med I på Yaw så att de kan flyga sidledes.
Speciellt om man inte använder sidrorerspaken.(Bank n Yank)
Brukar fixa det genom att nolla YAW I helt.Kommentar
-
Ok, men med noll I so borde den väl driva mer än utan? Ingen felkorrigering över tid.
Sen det här med att den driver i stabiliserat läge. Eftersom jag har exakt samma fel på 2st Naze32 så känns det som smått orimligt att det är korten. SÄrskilt då jag kör samma inställningar. Kan det vara så att jag måste justera något i PID-menyn?
Den här tråden verkar handla om liknande problem: http://www.rcgroups.com/forums/showt...2252142&page=2Senast redigerad av Boopidoo; 2015-05-21, 15:20.Kommentar

det enda som hjälpt mig är kalibrering i konfiguratorn med vattenpass eller dylikt på modellen.
Kommentar