Någon som testat detta system
Eagle tree vector
Kollaps
X
-
Min ska ligga hemma nu så jag hoppas prova rätt snart------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube | -
Till en början min rvjet sen får vi se------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Har fått min också efter lång väntetid. Ej hunnit testa - skall i en UAV 3000 på sikt men testar först i en HK SkymuleByta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered:
112” 3W Mustang, DLA116cc rad
90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
87” TC Flybaby, ASP 160 twin
67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
El drift: F3A sebart Wind Pro
Sändare: Futaba 18MZ, 16IZKommentar
-
Inga tester från mig än . Lär dröja ett par veckor------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
@Data Dan: Hur är den i typ "acro" mode om man vill köra mjukt men ändå lite snabbt (+50 km/h) ? Eller är det mer än kontroller för lugn flygning (<20 km/h) i stabil mode? VAd har du för intryck hittils på det? Vill ha den för båda dessa i en qv400 har jag tänkt..Kommentar
-
Kommentar
-
Tack, yes jag har sett dessa och fått lite input av han som flyger dessa. Beställde faktiskt en pga hans feedback, fick den idag em. Så ikväll installerat den i min qav400 (tänkte skriva lite bygg info om detta om det finns intresse). Har lite kabel dragning kvar, kalibrering av kompass, och sedan ut testa gps låsning imorgon. Förhoppningsvis kan Maiden bli i övermorgon med lite pid test.
Har labbat med cc3d, revo, kk, apm, naze32 acro tidigare, och med vector är hittills intrycket smart enkelhet i åtanke i hela designen. Återkommer med status på fortsättningen!Kommentar
-
Installerat och testat lite hovring och små kryssade i trädgården. Känns hittills väldigt bra efter lite små tuning, får se hur det blir när jag sätter lite flygfart på den. Testar loiter i kanske 7 m/s vind och det ser lovande ut. Hårdvara installation och mjukvaru inställningar är rättfram att göra, och allt har funkat klockrent hittills : osd inställningar , flight modes, pid tune, gps låser snabbt. Gillar 3d läget motsvarar Axis lock i openpilot, dvs driver inte pga vikt fel men regulator får kompensera.
Skall försöka få pid fungera ok för både Gimbal och fix monterad gopro, så man enkelt kan byta. Cc3d har ju dubbla pid bankar som går använda enkelt , inte vector (inte vad jag sett iallafall än). Hittills imponerad av systemet!Kommentar
Kommentar