Eagle tree vector

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Utmanaren2002
    • aug 2006
    • 231

Ursprungligen postat av Boystoys
    Första provflygningen. Sanslöst stabil i loiter mode och jag älskar osdn. Verkar vara ett bra köp.
    Kul att du är nöjd!
    Jag flyger vector i flyg och i multísar med version 1 som inte har den nya gps pucken. De är ok men har ganska dålig precision i loiter så min fråga är: Är den nya pucken så mycket bättre? Kan man uppgradera v1 till v2? Någon som vet och har jämfört?
    /Göran

Såg nu att det finns uppgradering men undrar fortfarande om någon har jämfört irl

Kommentar

• Peter1
      • maj 2013
      • 231

Var hittade du uppgraderingen? Är själv väldigt intresserad. Råkade köpa en beggad quad från en handlare med hela vectorpaketet, men med en V1. Helt värdelös, anser jag. Brukar få mellan 10-15 sats på balkongen med mina APM-gps, men kommer max upp i 4 st med V1. testat i flera timmar totalt med olika försök med isolering, koppartejp, bort med störande kamera, vtx, stömkablar, mottagare. Ingen skillnad.

Ursprungligen postat av Utmanaren2002
      Kul att du är nöjd!
      Jag flyger vector i flyg och i multísar med version 1 som inte har den nya gps pucken. De är ok men har ganska dålig precision i loiter så min fråga är: Är den nya pucken så mycket bättre? Kan man uppgradera v1 till v2? Någon som vet och har jämfört?
      /Göran

Såg nu att det finns uppgradering men undrar fortfarande om någon har jämfört irl

Kommentar

• Utmanaren2002
        • aug 2006
        • 231

Har beställt på Autopartner. Beräknad levereras 3 veckor.
        Finns på lager från USA men frakten är för hög så det lönar sig inte. Jag får 7-9 sats på flygfältet med v1:an

Kommentar

• Peter1
          • maj 2013
          • 231

Har beställt på Autopartner. Beräknad levereras 3 veckor.
          Finns på lager från USA men frakten är för hög så det lönar sig inte. Jag får 7-9 sats på flygfältet med v1:an
          Ok, trodde du menade att man kunde uppdatera FW. Ja, jag köpte min från Autopartner också, men han hade ingen V2 inne för tillfället. Han rekommenderade den begagnade quadden istället med Vector och GPS V1 som skulle fungera, men jag kommer aldrig ur RTH-läget med 4 sats. Har skickat flera mail, men inte fått svar ännu. Jag beställde min GPS V2 från (se länk) med billig frakt. 520kr totalt.

Kommentar

• Boystoys
            • nov 2015
            • 76

Kommentar

• Utmanaren2002
              • aug 2006
              • 231

Ursprungligen postat av Peter1
              Ok, trodde du menade att man kunde uppdatera FW. Ja, jag köpte min från Autopartner också, men han hade ingen V2 inne för tillfället. Han rekommenderade den begagnade quadden istället med Vector och GPS V1 som skulle fungera, men jag kommer aldrig ur RTH-läget med 4 sats. Har skickat flera mail, men inte fått svar ännu. Jag beställde min GPS V2 från (se länk) med billig frakt. 520kr totalt.

https://www.rc-log.co.uk/customer/account/
              Hej
              Jag hann beställa av Autopartner innan jag såg ditt köp...
              Vore bra om du hinner flyga med din v2 och jämföra före mig och ge ditt omdöme här på forumet.
              Jag har flera vector som jag kommer att uppgradera om v2 funkar bra
              /Göran

Kommentar

• Peter1
                • maj 2013
                • 231

Vore bra om du hinner flyga med din v2 och jämföra före mig och ge ditt omdöme här på forumet.
                Absolut!

Fick kontakt med Autopartner. Gjorde ett större test i perfekta förhållanden, långt från störande objekt. Fick 8 sats efter 10 min, men tappade och sjönk till 7 och någon gång till 6. Tycker inte det känns stabilt. Flyger ju gärna utan stark sol och blå himmel, vad händer då?

Kommentar

• Utmanaren2002
                  • aug 2006
                  • 231

Jag verkar ha något bättre resultat än du... Får alltid hugg på fler än 6 sats oavsett var.
                  Beställde just en v2:a från rc-log. Tack för bra tips! De verkar vara heltäckande på Eagle Tree prylar[emoji106]

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
                    • sep 2015
                    • 288

När jag kör med v1, har dock inte v2, så ligger jag och snittar på 11-14sateliter. Kan det vara så att det är varierande kvalité på hos pucken som gör att det varierar så?

Kommentar

• Utmanaren2002
                      • aug 2006
                      • 231

I så fall är det illa[emoji107]. Däremot kan den lätt störas av rx ledningsdragning och monteringsskugga etc.

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
                        • sep 2015
                        • 288

Kan vara installationen också för den delen, gäller att hålla llt störande borta från gpsen

Kommentar

• Peter1
                          • maj 2013
                          • 231

Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94
                          Kan vara installationen också för den delen, gäller att hålla llt störande borta från gpsen
                          Allting var ordentligt separerat, mer än vad man kan tänka sig jämfört med ett flygplan med 150cm spnv

Kommentar

• Boystoys
                            • nov 2015
                            • 76

Och nu kommer miniversionen!

Kommentar

• Killenheladagen
                              • sep 2015
                              • 1394

Ursprungligen postat av Boystoys
                              Najs!!! Vector är den överlägset mest pålitliga och genomtänkta fc jag använt; kör en i en bixler och det är så avslappnande att veta att den kan ta hand om sig själv. .. har pitot och alerter också så får luftfart och gpsfart samt alertern skriker och blinkar om man missat nåt eller om nån switch står fel tex i rth när den är på marken.
                              Och att man kan gå in i menyerna och ändra precis allt som framför pcn MEDAN man flyger tycker jag är lite coolt.

En minivector för racequad och ej för en flygande hängande kamera skulle vara gott....(även om "stora" vectorn har 3dh/acro så man kan flyga den freestyle, detta kan INTE nån DJI KOPTER,) - ja förutom deras nya HDracekopter då men det är ej samma sak....

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...