Naze32 recept för framgång...
Kollaps
X
-
Någon skitsak som strular :( får inte yaw utslag i baseflight configurator??? Har avaktiverat gps och cppm då jag kör PPM bara. Har utslag från mottagaren för om jag kopplar in annan kabel från naze32:an så har jag utslag men roderutslag på roderspalter ger utslag på någon av aux ingångarna på nazekortet. Någon som har tips????__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Kolla på ChannelOrder eller liknande.
Det beror på i vilken ordning din sändare lägger kanalerna i PPM tåget.Kommentar
-
Provade att aktivera gps igen ohc då skall ju roder på kanal 5 och då funkar det.
nu skall vi bara hitta lite PIDar
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Vad Äggsprimenterar du med?
Plan eller Copter?Kommentar
-
Hammerquad 250__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Undrade bara eftersom du nämnde roder...Kommentar
-
Rudder=yaw
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Köpte den här
http://abusemark.com/store/index.php...products_id=25
och nu är min Naze32 FunFly ganska "pratsam". Ingen aning om nån inbyggd oscillator men den fungerar.
Eftersom jag är försöker skapa medvetna brottpunkter i min quad har jag lött en servo-kabel på Naze32:an och en annan på buzzern som jag kopplar ihop. På det viset kan jag spänna fast buzzern var jag vill utan att riskera att slita sönder Naze:n om quad:en går isär.Kommentar
-
Jag kör med samma buzzer som följer med kk2 korten__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Någon som kan hjälpa mig med följande.
När jag skall flyga med min QAV250 med Naze32 så gör jag följande...
...slår på radion
...stoppar i accen i quaden och ställer ner den på backen direkt
...väntar tills kortet beepar 3 gånger och armar sedan kortet med den switch som jag tilldelat arm funktionen.
Idag då jag skulle flyga så beepade den 3 gånger efter accen satts i men när jag armar så börjar den kontinuerligt Beepa beep...beep... beep... och så vidare.
Men rätt som det var så började den funka efter att ha satt i och tagit ur accen felrtalet gånger. Någon som vet vad som kan vara fel?
MVH / Kajaken__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg

Kommentar