DJI Naza Flight Modes

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

Kanske man måste switcha när Nazan aktiverat Failsafe och inte jag. Inte testat det. Så jag antecknade ändå, i fall att. =)

Det stod nånstans att man inte skulle ha throttle under 10% i nåt läge ... sökte upp det nu i manualen och där står:
    "1. Do NOT set the fail-safe position of throttle under 10% of endpoint."
    och nån annanstans stod det:
    "10. Do NOT set the failed-safe position of throttle under 10% of endpoint. "
    dessutom stod det nåt om att motorerna stängs av om man har under 10% throttle mer än 5 sekunder under flygning...
    Så jag mindes väl lite fel. =) Men det var en gardering. ;-)

FS funkar alltid om jag stänger av min radio, oavsett hur jag har spakar och switchar. Min 8-kanals Futaba R7008HS fixar det, är inställd via sändare att slå om två "switchar" till rätt läge -> så kanalen blir på rätt -> Failsafe -> RTH/Land.

Det går säkert att programmera så att failsafe funkar oavsett flightmode, men på alla APM jag använder så har jag samma switchar emot mig = RTH/RTL så det kommer bli rätt hur som helst. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Landin81
      • maj 2014
      • 389

Fasen vad skumt, hade skrivit ett jätte inlägg men det postades inte =/

Fattar mig kort. Det finns två lägen att välja mellan bredvid du ställer in vilken sorts mottagare du har, "Immediately" och "Intelligent". Det du skall välja här är Intelligent då det enda sättet att aktivera eller avaktivera motorerna är med hjälp av spakarna på kontrollern. Väljer du istället Immediately så stängs motorerna av om din throttle är under 10%.
      Skywalker 1900
      Bixler 2
      FX-61
      Zmr250 x2
      Diatone White Sheap

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

Ctrl+A Ctrl+C är bra. ;-)

Det stämmer nu när du säger det. Minns att jag läste om det i manualen. Jag använder Intelligent. Dvs "CSC" som det kallas för att starta/stänga av och en nackdel är väl att det perfekt att bränna ESCar och motorer med, eller hur? =) Märkte av detta med en Phantom förut, den välte direkt i starten (instabilt landställ på dålig mark) och motorerna gjorde allt för att få den på rätt, hur mycket den än försökte vispa med propellrarna i marken. ;-)

Kommentar

• Landin81
          • maj 2014
          • 389

Ja det är bra, men jobbigt när man skriver på mobilen, satt på jobbet

Min har vält många gånger men aldrig någon esc eller motor som bränt som tur är, men skulle i vilket fall som helst inte vilja köra på Immediately cut off. Det finns iof ett säkert sätt att köra med det, och det är att mixa en kanal som ändrar ändläget på throttle till 11% så att det blir omöjligt att stänga av motorerna hur lågt man än drar throttlespaken, lite som en "ARMING-Switch". Men har du den på intelligent så behöver du ju inte oroa dig med FS-inställningarna =)
          Skywalker 1900
          Bixler 2
          FX-61
          Zmr250 x2
          Diatone White Sheap

Kommentar

• Ålänning
            • maj 2007
            • 6807

Jag var och flög igår i alla fall. =) Allt funkade som det skulle, bara lite för höga gains. Det durra och skaka på i typ 5Hz när jag flög full spätta och när jag flög lugnt åt något håll och "rätade upp den", dvs släppte spakarna, skakade den till några ggr för att snabbt bli horisontalt hovrande. Osv. Så jag sänkte alla värden och idag blir det test igen, nu med FPV. =)

Kommentar

• Landin81
              • maj 2014
              • 389

Lycka till! Härligt att det funkar som det ska =)
              Skywalker 1900
              Bixler 2
              FX-61
              Zmr250 x2
              Diatone White Sheap

Kommentar

Arbetssätt...