Vilken Naze32 ska man välja?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karstena
    • okt 2012
    • 382

ja det har jeg. og jeg har været inde i senderen of sikret mig at alle kanaler ligger ret der.

Kommentar

• andWho
      • nov 2007
      • 553

map TAER1234
      save

Kommentar

• karstena
        • okt 2012
        • 382

det hjalp heller ikke.

det er samme sag.

trottel er ok.
        rudder bevæger aux3
        elevator bevæger aux1
        aliron til høger bevæger pitch
        aliron til venstre bevæger yaw

Hvordan får jeg quaten til at utføre de handlinger jeg gør med radioen. Det er kun i programmet der sker noget.
        Den er bundet. Har forsøgt først at binde til en modtager for så at flytte satelit over. det virket men med de samme utslag.
        Så bandt jeg den med cli-kommand. det virket også men med samme resultat på kanalerne

Kommentar

• karstena
          • okt 2012
          • 382

så fandt jeg fejlen.

set spektrum_sat_bind = 5 : dette er fejl det skal være set spektrum_sat_bind = 3.

5 = dsm22048/11
          3 = 1024/22.

det var under et nyt forsøk på binding jeg blev klar over at der lå hunden begravet. Radioen sagde 1024 men jeg viste at jeg havde skrevet =5 som jeg mente at have fåt opgiet en anden plads. Søgte lidt på nettet og rigtig der var problemet. Og nu stemmer så kanalerne med radioen.

Så genstår der bare at få maskinen til at utføre de ordre jeg sender med radioen. -Hvordan får jeg overført til maskinen det jeg vil den skal gøres. Er det noget med at arme

Kommentar

• Jorgen
            • feb 2013
            • 777

Du armerar genom att dra trottelspaken ner till höger. När du är landat så drar du ner till vänster istället.

Jörgen

Kommentar

• andWho
              • nov 2007
              • 553

Aha, det är inte "spektrum_sat_bind" som sådan som är problemet. Du kan köra vilket värde du vill.
              Det det är kombinationen med SPEKTRUM_1024 eller SPEKTRUM_2048 under "Serial Receiver Provider" som är viktig. Dvs:

Bind= 3 -> SPEKTRUM_1024
              Bind= 5 -> SPEKTRUM_2048
              Bind= 7 -> SPEKTRUM_1024
              Bind= 9 -> SPEKTRUM_2048

Jag binder med 9 och väljer SPEKTRUM_"2048" och får då ut 12kanaler med min Dx18g1.
              Innan jag upptäckte detta körde jag med 7 och 1024. Men fick då bara ut 6 kanaler. Det lustiga är att det funkar lika bra med både DSMx och DSM2 satelliter. Hr provat original Spektrum, Orx (bara DSM2) och LemonRx.

Du skulle säkert ha kunnat köra med bind = 5 och bara ändrat provider till SPEKTRUM_2048. Men bind = 3 funkar säkert bra. Men prova 5, 7 och 9 också, du kan kanske få ut fler kanaler så att du kan utnyttja Dx9-an fullt ut!
              /A

Kommentar

• karstena
                • okt 2012
                • 382

grunnen til at jeg ikke fik armere var at min min trottel var for høg. Så det blev også ordnet.

Hvordan er den eksakte linje i cli for at bruge provider.

sakte men sikkert gå det da frem. nu er det så gps'n som står for tur. får ikke ind signal og den skal jo også på samme signalpind som spectrum satelitten

Kommentar

• andWho
                  • nov 2007
                  • 553

set serialrx_provider = SPEK2048
                  save

Det blir ju svårt att kombinera Satelit och GPS med Naze, för få serieportar. Kan kanske gå att kombinera tillsammans med USB/MSP på UART1, om man ser till att stänga av eller plugga ur GSP när man vill ansluta datorn. Eller om det går att köra GPS med SOFTSERIAL. Vet egentligen inget m detta, aldrig provat. Softserial är begränsad till 19.2kbaud, räcker det tro?

Annars är väl stödet för GPS i cleanflight/betaflight inte någon höjdare efter vad jag förstått, MEN det pågår utveckling i ett sidospår som kanske kan vara intressant: https://github.com/digitalentity/cle.../tree/inav-dev

/A

Kommentar

• karstena
                    • okt 2012
                    • 382

jo sandt nok. dersom jeg vælger 2048 så får jeg flere kanaler hvis jeg samtidig binder med 5 eller 9. Selvom sateliten bare er dsm2. Og selv med en orange sat.

Men dersom jeg bruger provider går der kuk i det. Jeg må vælge fra configsiden

Kommentar

• andWho
                      • nov 2007
                      • 553

Du kanske har en äldre version av betaflight/cleanflight. serial_provider parametern hade numeriska värden innan CF 1.11 betaflight 2.1.4 . Använd config GUI då, i CLI kan du ju sedan kolla vad det blev med "get provider".

Kommer inte riktigt ihåg man jag tror "serialrx_provider = 1" betydde 1024 och "serialrx_provider = 2" betydde 2048, men kolla enligt ovan.

Är det så kanske du skulle behöva uppdatera firmware till senaste, men det är ju fintrimning man kan ta senare när allt funkar.
                      /A

Kommentar

• karstena
                        • okt 2012
                        • 382

Jeg har flshet både den nye for baseflight og for realflight. Jeg tror det der med provider er en af de forskel der er på disse to programvare.

Eller synes jeg at nogen ting er mere ituitive i det ene og andre i det andet. Ut fra det er det vanskelig at bestemme sig for hvilket man skal bruge.

Kommentar

• andWho
                          • nov 2007
                          • 553

Oj, baseflight. Är det någon som flyger med det fortfarande? Trodde alla var på cleanflight eller betaflight numera.
                          Senaste betaflight 2.1.6 flyger som en dröm med bara grova grundinställningar. Tror du gör dej själv en stor tjänst om du byter.
                          Om du ska ha GPS är kanske iNav ett alternativ, som sades tidigare.
                          (realflight? Det är väl en simulator, eller?)
                          /A

Kommentar

• karstena
                            • okt 2012
                            • 382

ja du har ret med realflight. det skulle self være cleanflight.
                            Baseflight: jeg er jo ny i dette (som du sikkert ser)
                            Nu har jeg så fiklet lidt med både disse så nu får jeg prøve de 2 andre som du foreslår.
                            Det ser i hvert tilfelde ut som jeg begynder at få en ide om hvad jeg lager.
                            Eller vil jeg jo takke for inspil. Det er fedt at kunne gå her og få tilbagemeldinger så man ikke bare sitter og går i sin egen lille ring av uvidenhet.

Kommentar

• JohnNordstrand
                              • dec 2015
                              • 40

Nu kommer jag lite sent in i tråden här men tänkte bara lägga till att naze rev6 kan köra S.Bus utan någon exfra inverterare. Tänkte själv gå över till S.Bus mottagare från PPM då det blit lite mindre latency men det blir lite meck med många FC.

Kommentar

• karstena
                                • okt 2012
                                • 382

Ja nu har jeg fået alt til at virke i computeren, men bare der. Når jeg satte det på maskinen står den bare at hopper på gulvet og til sidst lægger den sig bare om på ryggen ved at tippe til den ene side. Jeg fatter ikke rigtig hva det er.
                                Jeg har synkronisert esc og dersom jeg vrider maskinen rundt for hånd så køre motorene som de skal i forhold til hellevinkel. Den kan også glide fra side til side og frem og tilbage på gulvet, dersom jeg er meget forsiktig med gassen, men lette -å nej da

Kommentar

Arbetssätt...