Cc3d

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Killenheladagen
    • sep 2015
    • 1394

Cc3d

Hej!

Helt ny i quad m FC har en 250 m cc3dkort och jag vill veta hur jag kan ändra olika flight modes och gains och allt gott i open pilot tror jag det heter?
    Hur går jag till väga?
    Cc3d kortet har en miniusb - jag ska väl koppla den m valfri usbsladd t datorn, sen då,? Var och vilken programvara använder jag och vad heter den?
    Plz hjälp?
    Mvh Gustaf
  • peterbat
    • jan 2009
    • 83

Kolla på tuben... Är lättas att få hjälp där med många bra klipp på hur man går tillväga! Så gjorde jag och har gått klanderfritt.. Med vänlig hälsning
    Peter J

Kommentar

• Olssob
      • sep 2010
      • 30

Som föregående talare. Kolla på tuben.

Jag har bland annat kikat på detta klipp "https://www.youtube.com/watch?v=VbZNeDCnUyI".

Du hittar oxå massa information på följande länk med bland annat den mjukvara du skall ha i din PC "https://librepilot.atlassian.net/wik.../LPDOC/Welcome"
      -----------
      Olsson

Kommentar

• Killenheladagen
        • sep 2015
        • 1394

Ok tack allesammans !! Sökte men blev överväldigad samt andra komponenter än jag hade!

Kommentar

• Ted_B
          • dec 2013
          • 335

Du har allt som behövs på librepilot, bara att läsa manualen, känns jobbigt i början men är ganska lättförståeligt när man läst på några gånger.

Kommentar

• Ted_B
            • dec 2013
            • 335

GCS är progamvaran där du konfigurerar kortet med olika flightmodes och pidar och allt annat.

Kommentar

• Killenheladagen
              • sep 2015
              • 1394

Ursprungligen postat av Ted_B
              GCS är progamvaran där du konfigurerar kortet med olika flightmodes och pidar och allt annat.
              Tack Ted! ! Alltid svaret jah söker kommer från dig!! Mvh.Gustaf

Kommentar

• Killenheladagen
                • sep 2015
                • 1394

Hej!
                Laddar ned program t pc nu kan jag använda vanlig miniusb -jack som det ser ut?
                Mvh Gustaf

Kommentar

• Killenheladagen
                  • sep 2015
                  • 1394

När jag startar OpenPilot (har sett linkade videos, de var för övrigt m en taranis detta är blott en DX6I dsm2 men problemet är att OP vill att jag ska "erase all settings" helst och om jag gör det så är jag tvungen att lyckas i OP om ni förstår? Nojjigt som tusan, det finns ingen säkerhetskopia man kan göra över gamla settings innan man startar wizarden?

F ö är den någotsånär användarvänlig ? Det ser ut, så kan man med wizardens hjälp ställa in en quad någorlunda bra?
                  Om man ej vet vad pdif år t e x?
                  ringen

Kommentar

• Killenheladagen
                    • sep 2015
                    • 1394

LIBREPILOT? ja laddade ned OpenPilot - är det patato-potato ?

Kommentar

• Ted_B
                      • dec 2013
                      • 335

Programvaran till OpenPilot finns ju kvar att ladda ner men wikin och forumet är nerstängt så det är lite svårare att läsa sig fram till hur det funkar.
                      LibrePilot ser ganska lika ut och där finns all info så kanske är bättre att köra på det.
                      Jag antar att LP:s GCS är uppbyggd på samma sätt som OP:s GCS, isåfall kör du igenom wizarden och väljer sedan den uppsättningen som är mest lik din, då kommer den flyga ganska bra med de PID:sen som wizarden ger.
                      Försök kolla lite Youtube videos och läs på lite i wikin så klarar du nog av att både konfigurera quaden och radion, båda görs med wizards.

Kommentar

• Ted_B
                        • dec 2013
                        • 335

Sök på "openpilot cc3d setup" till exempel på Youtube så ser du hur wizarden ser ut och vilka steg det är, efter den körs en transmitter wizard för radion också.

Kommentar

• Killenheladagen
                          • sep 2015
                          • 1394

Tack grabbar! Har programvaran OP och sett i tubvideor hur allt går till och jag har allt som krävs komponentmössigt jag är bara rädd där man ska uppgradera mjukvaran och "erase settings" vilket innebär att jag då måste lyckas m processen för att ha quaden flygande, den setup är OK men jag vill ändra lite saker skapa ett extremstabilt läge för video och fpv ex.
                          En killen jag känner bjöd hem mig imorgon i uppsala för att hjälpa mig, han har överjävligt mycket tech, 10 TX:ar bl a! Han kör en octagon och kan detta så det känns tryggt ! Kanske har han en 5.8 VTX till min Heron också för visst är det så att nu när jag var Vrx m visir så kan jag köpa kameror och vtx:er och bara byta kanaler? Mvh.Gustaf

Kommentar

• trimaran74
                            • jul 2015
                            • 8

På youtube finns bland andra, Painless360.

Kommentar

• Killenheladagen
                              • sep 2015
                              • 1394

Hej är det någon med 250quad liknande min med bra setup i OP? Jag vill gärna ha siffrorna för stabiliserande läge samt "rate" om någon vill vara så vänlig? Har haft lite problem närmar mig en lösning men skulle hjälpa otroligt att få lite färdiga siffror! Har kollat genom pain360: s videor men jag förstår fortfarande inte till fullo.

En sak frågan "zero gyros while arming" när man kryssar i den så struntar quaden att den står i en backe och går efter kalibrering från cc3dn eller tvärtom?

Plz hjälp

Kommentar

Arbetssätt...